"Jde o historicky nejvyšší číslo, proti roku 2004 jde o zhruba patnáctiprocentní nárůst," cituje deník šéfa Mag Consulting Jaromíra Beránka. Například Exim Tours vykázal zisk před zdaněním 114 milionů korun, Čedok 30,4 milionu a cestovní kancelář Fischer 60 milionů korun.
Podle ekonomů potvrzují tyto výsledky skutečnost, že Čechům roste životní úroveň. "Lidé víc vydělávají, a proto si mohou dovolit více cestovat," komentovala to ředitelka společnosti Next Finance Markéta Šichtařová.
Podle Beránka měl hlavní vliv sílící kurz koruny, který zlevnil zájezdy. Podle odborníků totiž klesly díky silné koruně ceny loňských zájezdů zhruba o čtyři procenta.
Beránek soudí, že zisky českých cestovních kanceláří porostou i letos. "Odhadujeme další růst o deset až 15 procent," uvedl. To by znamenalo, že by zisky cestovních kanceláří vzrostly o dalších 300 až 400 milionů korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
