Finální výrobci aut loni zvýšily tržby o 24,9 procenta, zatímco dodavatelům dílů stouply příjmy o 26,3 procenta. Podíl dodavatelů přitom stále posiluje a loni se pohyboval kolem 59 procent. Nadpoloviční podíl mají výrobci dílů od roku 2002. Vývoz odvětví vzrostl o 17,7 procenta na 370 miliard Kč, což znamená téměř pětinový podíl na celkovém exportu ČR.
Podle Kulhánka se firmy v odvětví vyrovnaly s posilováním kurzu koruny a nejsou jím v současnosti nijak zásadně ohroženy.
Nárůst tržeb i produkce souvisí zejména s loňským rozjezdem výroby v kolínské automobilce TPCA i růst produkce Škody Auto. Výroba osobních aut loni rostla nejrychleji, a to o téměř 35 procent. Škoda loni zvýšila výrobu o 50.000 vozů na 494.122 vozů, TPCA vyrobila téměř 104.000 vozů.
Naopak sedmiprocentní pokles zaznamenala produkce nákladních aut, kterých se loni vyrobilo 2050, a také motocyklů, jejichž výrobci se potýkali s desetiprocentním propadem na 1607 strojů.
Ve sdružení automobilového průmyslu nyní působí 150 firem, které loni zaměstnávaly 111.138 lidí. Průměrná mzda v odvětví byla 21.136 korun, což je 2100 Kč více, než je průměrný plat v ČR.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
