GE Money Multiservis zaznamenal meziroční růst 19 %

02.06.2006 | , GE Money Multiservis
Tiskové zprávy


K nejvyššímu růstu došlo u oděvů a textilu (+20,4 %) a u nábytku a elektra (+10,2 %).

V prvním čtvrtletí roku 2006 došlo v českém maloobchodu k rekordnímu růstu tržeb a pokračovala koncentrace a saturace trhu. V rozmachu pokračoval i prodej zboží na splátky, zejména prodej nábytku a elektroniky. Společnost GE Money Multiservis, jednička na trhu splátkového prodeje, vykázala meziroční růst financovaného objemu o 19 %. U zákazníků dochází k stále širšímu využití kreditních karet, které stále častěji začínají být využívány jako platební nástroj pro běžné nákupy.

V prvním čtvrtletí roku 2006 bylo možno pozorovat na českém trhu v oblasti retailu několik trendů. Za toto čtvrtletí vzrostly tržby v českém maloobchodu o 7 %, což je nejvyšší meziroční tempo růstu od roku 2003. K nejvyššímu růstu došlo u oděvů a textilu (+20,4 %) a u nábytku a elektra (+10,2 %).

„Pokračujícím trendem v posledním čtvrtletí byla zvyšující se koncentrace trhu mezi největší hráče. V současnosti zaujímá 10 největších retailerů bezmála 40 % trhu a jejich tržní podíl narůstal v posledních letech v průměru o 5 % ročně,“ uvedl předseda představenstva a generální ředitel společnosti GE Money Multiservis Charlie Coode. Obecně se zvyšuje také počet a rozsah obchodních center – Česká republika se již začíná přibližovat průměru EU, kdy v ČR připadá na 1000 obyvatel 132 m2 plochy obchodních center, oproti průměru EU, který je 171 m2. Zvyšující se konkurence v této oblasti nutí zároveň obchodní řetězce hledat nové způsoby podpory prodeje a zlepšení kvality služeb pro zákazníky. Jedním z nich je zvyšující se využití splátkového prodeje.

Ve splátkovém prodeji došlo z pohledu jednotlivých retailových segmentů k obzvláště dramatickému růstu u prodeje nábytku (+512 %) a ve zboží prodávaném hobbymarkety (+77 %). Mezi zboží financované na splátky patřily v prvním čtvrtletí 2006 především mobilní telefony (5700 ks), televize (5300 ks), kde jasně převažuje trend nákupu plochých obrazovek, a pračky (2700 ks). Trendem u zboží financovaného na splátky byl také růst zájmu o dražší zboží, kde u zboží v hodnotě nad 20 000 Kč došlo při meziročním srovnání k nárůstu
o 7 %.

Tyto trendy se promítly i do pozitivních výsledků společnosti GE Money Multiservis, české jedničky v oblasti splátkového prodeje. „V prvním čtvrtletí roku 2006 vzrostl financovaný objem na 2,3 mld. Kč, což představuje meziroční nárůst o 19 %. GE Money Multiservis tak potvrdil svou dominantní pozici na trhu,“ řekl Charlie Coode. V rámci jednotlivých prodejních kanálů došlo k nárůstu o 16 % v tradičním prodeji v obchodech, o 68 % narostl prodej přes internet. Pomocí hotovostních půjček se financovalo o 23 % více, než za stejné období roku 2005.

Obzvláště dramatický nárůst bylo možno pozorovat na trhu kreditních karet. Na konci čtvrtletí roku 2006 registrovala GE Money 172 tisíc aktivních kreditních karet, což představuje nárůst o 350 % oproti stejnému datu v roce 2005, kdy jich bylo 38 tisíc. Tento nárůst je odrazem dlouhodobého trendu, kdy se kreditní karty mění z úvěrového produktu na platební nástroj pro běžné nákupy. Důkazem tohoto vývoje je i fakt, že se objem průměrného nákupu na kartě za toto období snížil z 2500 Kč na 1700 Kč. „S potěšením sledujeme vývoj na trhu kreditních karet, které si naši zákazníci pořizují jako stále běžnější finanční instrument, který jim umožňuje jednoduché a rychlé nákupy. Registrujeme také, že čím dál tím vyšší počet zákazníků si pořizuje kreditní karty prostřednictvím našich partnerských obchodníků. V prvním čtvrtletí tak učinilo 15 % všech našich nových zákazníků, což je oproti loňskému 1 % výrazný nárůst,“ konstatoval Charlie Coode.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy