Růst se týká většiny geografických oblastí. Mezi vzkvétající trhy patří Čína. Zatímco většina průmyslových firem ze Západu se potýká s konkurencí levné čínské produkce, u luxusního zboží je tomu naopak. Výrobci z Francie, Itálie i Švýcarska masivně vyvážejí své produkty do Číny.
Silná důvěra spotřebitelů však pomáhá k růstu prodeje i v USA, zvláště v teplejších oblastech, kam se uchylují bohatí Američané z velkých měst před zimou. Analytici banky HSBC podle FT očekávají, že v období let 2004 až 2009 porostou tržby z prodeje luxusního zboží v USA o 12 procent ročně. Celosvětově se mají zvýšit o devět procent.
Od počátku letošního roku se zatím neobjevily známky poklesu zájmu o luxusní zboží. Své výhledy zlepšilo již několik společností, včetně firem LVMH, PPR, Cartier, Mont Blanc či Coach, píše FT.
Společnosti se díky výhledu dalšího růstu zisků rozhodly otevřít nové obchody, a to jak v rozvinutých, tak v rozvíjejících se ekonomikách. Společnost Hermés v posledních pěti letech zdvojnásobila svoji účast ve Spojených státech a další zdvojnásobení plánuje v příštích pěti letech.
Výrobce luxusních kabelek Vuitton hlásí, že zájem o jeho produkty v Číně již dosahuje téměř stejné úrovně jako v Japonsku. V Číně má firma 12 obchodů a další tři plánuje otevřít v letošním roce. Také Gucci letos otevře tři obchody v Číně, a zvýší tak jejich počet na 11. Plánuje také debut na Ukrajině, dodal FT.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
