Podle náměstkyně ministra financí Dany Trezziové Praha vítá záměr sladit způsob výpočtu podnikové daně, protože by to usnadnilo život firmám podnikajícím v několika zemích. Konsolidace však znamená, že by se daně takových firem rozdělovaly mezi země, kde jsou přítomny, podle nějakého klíče, který zatím nikdo nenavrhl. Není tedy jasné, zda by se daň odváděla v zemi, kde sídlí mateřská firma, v zemích, kde sídlí dceřiné společnosti, případně jaký by byl poměr mezi nimi.
"Zcela chybí technické detaily. Z čeho budeme základ počítat? Jak ho budeme rozdělovat? To zatím nikdo neřekl," komentovala zprávu, kterou na toto téma předložila Evropská komise.
Komisař pro daně László Kovács novinářům vyložil, že EK odmítá napřed harmonizovat metodologii a poté případně přistoupit ke konsolidaci; takové etapy jsou podle něj zbytečné. Ačkoli se členské státy neshodují, předpokládá, že po další diskusi předloží EK do roku 2008 legislativní návrh.
Tento proces jednoznačně odmítá sedm zemí, mezi nimi Británie, Irsko a státy, jež praktikují rovnou daňovou sazbu, jako Slovensko či Estonsko. Podporuje ho deset států EU, včetně Francie, Německa, Itálie, Španělska či Rakouska. Zbývající, jako ČR, souhlasí částečně.
Kovács uvedl, že chce vypracovat velmi jednoduchý návrh, se kterým by se mohly smířit i ty státy, jež jsou dnes proti. Nastínil, že by jeho aplikace mohla být dobrovolná, tedy že by si podniky mohly vybrat, jaký daňový základ použijí. Nevyloučil, že pokud odpor potrvá, navrhne, aby skupina osmi či více zemí systém zavedla v rámci tzv. zesílené spolupráce. Rozhodně však vyloučil, že by EK šla až po slaďování samotného daňového zatížení. "Výše podnikové daně musí v EU zůstat prvkem konkurence," prohlásil.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
