Navrhovatelům Petru Hlávkovi a Miloši Bělohradskému, kterým patří pozemky pod zamýšlenou dráhou a v jejím okolí, vadí především to, že pražské zastupitelstvo neprojednalo všechny námitky ke změně plánu. Navíc do změny nezahrnulo takzvaná hluková ochranná pásma nové dráhy a nemělo před rozhodnutím o úpravě k dispozici posudek vlivu stavby na životní prostředí.
Dráha se má ke středu města přiblížit oproti současným hranicím letiště o 1525 metrů, uvedl Hlávka. Hluk by vzrostl především nad Nebušicemi, které leží téměř v ose dráhy. Letiště dlouhodobě argumentuje tím, že by díky nové dráze téměř přestalo využívat vedlejší ranvej, na níž se letadla přibližují přes Prahu. Hluk by tak ubyl v oblasti, kde obtěžuje 150.000 lidí, přibyl by v jen řídce zastavěné oblasti, řekla už dříve ředitelka letiště Hana Černochová.
Změna územního plánu vznikla na základě zvláštního zákona, který stavbu třetí ranveje prohlásil za veřejně prospěšnou. Letiště nyní stavbu připravuje, provádí posuzování vlivu na životní prostředí a vykupuje pozemky. Stavět by se mělo začít příští rok. Letadla by tak z dráhy mohla startovat poprvé v roce 2009. Dráha má stát pět až sedm miliard korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
