V následném správním řízení chce Česmad svým členům nabídnout právní pomoc. Za porušení zákazu, který od července nově platí i v pátek mezi 17:00 a 21:00, hrozí řidičům pokuta od 2500 do 5000 korun a ztráta dvou bodů. Pokud by zákaz porušili opakovaně, mohou na půl roku přijít o řidičský průkaz.
Podle dopravců bylo zavedení pátečního zákazu nekoncepční tah. Na hlavních tazích totiž chybí dostatek odpočívadel pro kamiony. To se ukázalo minulý pátek, kdy byla odpočívadla přeplněná a část kamionů musela pokračovat v jízdě. Například na hlavním tahu mezi Rozvadovem a slovenskými hranicemi by podle průzkumu Česmadu bylo potřeba zhruba 1500 až 2000 míst. Ministerstvo dopravy podle Špryňara slíbilo nové odstavné plochy, ale svůj slib nesplnilo. Jeho vyjádření ČTK zjišťuje.
Páteční omezení nákladní dopravy se podle dopravců rovněž projevuje v její zvýšené intenzitě v době před zákazem. Dopravním firmám tak scházejí nejen nákladní auta, ale zejména řidiči. Ty před časem přestala dodávat armáda a samostatný učební obor s tímto zaměřením neexistuje.
Česmad požaduje, aby Poslanecká sněmovna zákon novelizovala a páteční zákaz z něj vypustila. Stejného názoru je ministerstvo dopravy.
Podle Václava Špičky z Autoklubu ČR je počet hodin, kdy nyní kamiony nesmějí jezdit, výrazně nižší než v okolních zemích. Zákon totiž umožňuje jezdit i v sobotu odpoledne a v neděli dopoledne, což ale dopravci nepovažují za přínosné, protože za hranicemi pokračovat nemohou. Zatímco v tuzemsku platí zákaz v letních měsících 19 hodin týdně, na Slovensku je to 37, v Rakousku 38 a v Polsku 26 hodin. Před změnou zákona nemohly kamiony jezdit 35 hodin týdně.
S rozšířením jízd kamionů o víkendech nesouhlasí podle průzkumu společnosti AVE marketing 85 procent motoristů. Podle dotázaných to povede ke zhoršení situace na silnicích i v obcích, kterými kamiony projíždějí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
