"Smlouvy s firmami jsou na spadnutí, čeká se jen na drobné změny v územním plánu. Jejich názvy zatím samozřejmě nemůžeme z obchodních důvodů zveřejnit," řekl Král. Podle něj půjde zejména o logistické společnosti a firmy zabývající se drobnou výrobou a montážemi. Část produkce má být určena také pro Hyundai.
Se zahájením výstavby zón se počítá na začátku roku 2007, na konci roku by se mohla rozjet výroba v prvních firmách. Nyní záleží především na tom, jak rychle se podaří developerovi sehnat všechna potřebná povolení.
Velký zájem investorů o obě zóny v blízkosti Hyundaie potvrdila i agentura CzechInvest. "V posledních týdnech se o zóny zajímalo více než deset firem. Vážní zájemci už pak jednají přímo s panem Králem," řekla mluvčí CzechInvestu Alžběta Honsová.
Společnost Hyundai do výstavby nového závodu v Nošovicích u Frýdku-Místku v Moravskoslezském kraji investuje více než jednu miliardu eur (přibližně 28,4 miliardy korun). Závod zahájí svou výrobu na konci roku 2008 a bude schopen ročně vyrábět až 300.000 aut. Závod přímo zaměstná přes 3000 zaměstnanců a většinu své výroby bude vyvážet. Odborníci již dříve předpovídali, že investice společnosti Hyundai přilákají do regionu další investory.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
