"Došlo k překročení tepelného namáhání turbíny o dva stupně Celsia. Z toho důvodu zapůsobila jedna z technologických ochran, která turbínu automaticky odpojila," popsal mluvčí závadu.
Druhý výrobní blok byl mimo provoz od pondělí, kdy přestal dodávat elektřinu kvůli závadě na systému regulačního oleje turbíny. "Provozovatel elektrárny by měl zvážit, zda při případné další poruše ještě dále trápit techniku i personál a druhý blok radši odstavit o pár dnů dříve, než bude jaderné palivo zcela vyčerpáno před plánovanou výměnou. U prvního to ostatně bylo pro jistotu učiněno s několikaměsíčním předstihem z důvodu nekvalitního paliva," řekl Pavel Vlček z Občanské iniciativy pro ochranu životního prostředí.
Druhý blok Temelína byl naposledy odstaven začátkem července. Z provozu jej na pět dní vyřadila porucha na vypínači generátoru.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
