Případné výnosy z prodeje podle ní podpoří rozvoj letecké přepravy osob, což je hlavní oblast podnikání ČSA, na kterou se chce nové vedení zaměřit. Podle dřívějšího vyjádření prezidenta ČSA Radomíra Lašáka je zaměření na hlavní předmět podnikání v současné situaci základním předpokladem jak vrátit společnosti zpět k zisku. ČSA loni vykázaly rekordní ztrátu 496 milionů korun, se ziskem nepočítají ani letos.
Podle analytiků představuje podobný postup, tedy outsorcing vedlejších činností, trend poslední doby. "U tak velké firmy, jako je ČSA, považuji za zcela neefektivní, aby si sama zajišťovala například catering," řekl analytik Jan Procházka. V tomto odvětví je na trhu velká konkurence a tak podle něho ČSA jistě budou schopny získat nabídku od dodavatele za nižší ceny.
Záměr prodat vedlejší podnikatelské činnosti již schválila dozorčí rada ČSA. Nyní možnosti prodeje analyzuje tým složený ze zaměstnanců ČSA a zástupců investičního a právního poradce, kteří vzešli z výběrového řízení. Hlavním kritériem pro rozhodnutí o prodeji bude podle Lašáka cena, ale i výhodnost další spolupráce s novým vlastníkem.
Lašák připustil, že výsledkem analýz může být také to, že k prodeji vůbec nedojde. Zda se ČSA carga, cateringu a duty free zbaví, nebo si je ponechá, by se vedení podniku mělo rozhodnout do konce roku.
ČSA Cargo zajišťuje leteckou přepravu nákladu. Provozuje ale také jeden z nejmodernějších cargo terminálů v Evropě na letišti Praha-Ruzyně. ČSA Duty Free zahrnuje prodej zboží na palubách letadel a ve čtyřech obchodech duty free na letištích v Praze a Karlových Varech. ČSA Catering vyrábí jídla na paluby ČSA i jiných leteckých společností. Český národní dopravce je jednou z mála leteckých společností srovnatelné velikosti, které si tuto činnost stále zajišťují samy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
