V elektronickém bankovnictví ČSOB se autorizuje každá platba samostatně

24.08.2006 | , ČSOB
Tiskové zprávy


Klienti využívající elektronické bankovnictví ČSOB se mohou spolehnout na zvýšenou ochranu při zadávání plateb.

Zadávání každé jednotlivé transakce je totiž nutné samostatně autorizovat buď prostřednictvím SMS klíče nebo elektronickým podpisem generovaným na čipové kartě.

ČSOB jako první velká banka zavedla autorizaci SMS klíčem již v říjnu 2003, teprve s odstupem následovaly některé další české banky. SMS klíč je jednorázový a pro danou transakci unikátní. Každý měsíc si klienti ČSOB Internetbankingu 24 vyžádají zaslání několika stovek tisíc textových zpráv s autorizačním kódem. Zabezpečeno je i zadání telefonního čísla pro zasílání SMS klíče, protože ho lze nastavit nebo změnit pouze osobní návštěvou na pobočkách ČSOB.

Autorizaci SMS klíčem preferuje 70 procent všech uživatelů ČSOB Internetbanking 24. Její hlavní výhodou je, že odděluje přístup do elektronického bankovnictví od autorizace plateb. Pokud by teoreticky došlo k útoku hackera, bez mobilního telefonu klienta nemůže provést žádnou transakci. SMS klíč je nutný pro všechny transakce bez ohledu na jejich výši.

Pro komunikaci s použitím elektronického podpisu je nutný tzv. certifikát vydávaný autorizovanou certifikační autoritou. ČSOB spolupracuje s 1. certifikační autoritou. Od začátku roku 2002 nabízí komerční certifikát a od jara 2004 i kvalifikovaný. Žádný z certifikátů vydávaných ČSOB není uložen v souboru v počítači.

Kvalifikovaným certifikátem ČSOB může klient nejen podepsat transakci v rámci elektronického bankovnictví, ale i dokument ve vztahu ke státní správě. Vyhovuje totiž legislativním požadavkům (Vyhláška 378/2006 platná od 17.8.2006) a je akceptován stejně jako občanský průkaz. Komerční certifikát se vydává pro potřeby elektronického bankovnictví ČSOB Internetbanking 24.

S kvalifikovaným certifikátem vydaným ČSOB získá klient automaticky elektronický podpis pro komunikaci se státní správou nebo třeba zdravotními pojišťovnami a nemusí samostatně žádat o jeho vydání. Této cesty využívá v převážné většině firemní klientela.

Zabezpečení elektronického bankovnictví věnuje ČSOB i Poštovní spořitelna velkou pozornost a neustále investuje do zlepšení kontrolních mechanismů a zkvalitnění služeb.
Elektronické bankovnictví Poštovní spořitelny pracuje na stejné technické platformě jako ČSOB.

V posledních 12 měsících ČSOB a PS rozšířily elektronické bankovnictví o následující funkcionality

- nejširší nabídku jazykových mutací na českém trhu
- zasílání elektronických výpisů
- nejširší využití alternativních prohlížečů
- platební tlačítko
- dárkové dobíjení mobilního telefonu
- pravidelné dobíjení mobilního telefonu
- prioritní platbu

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy