Delvita investuje miliony do modernizace svých prodejen

28.08.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 28. srpna (ČTK) - Obchodní řetězec Delvita investuje desítky milionů korun do modernizace svých supermarketů, kterých již zrekonstruoval deset a další má v plánu. Modernizací prošla například prodejna Delvita v pražské Budějovické ulici, která byla po šestitýdenní pauze znovu otevřena v závěru minulého týdne. Podle průzkumů se stále více Čechů při výběru obchodů řídí kvalitou nabízených výrobků a pohodlím při nákupu, což nutí obchodníky zlepšovat kvalitu svých služeb.

Ředitel české Delvity Claude Allard novinářům řekl, že díky modernizaci Delvity v Budějovické ulici, která stála zhruba 30 milionů korun, prodejna zákazníkům umožní rychlejší nákupy. Zákazníci mohou využít například automatické vážení zboží přímo u každé pokladny. "Standardy v oblasti kvality, skladby sortimentu a pohodlí zákazníků, které dnes zákazníci naleznou na DBK (Delvita v Budějovické ulici), budeme chtít v krátké budoucnosti nabízet na každé prodejně Delvita," uvedl.

Delvita, která v Česku provozuje 95 obchodů, podle Allarda dalších pět supermarketů hodlá rekonstruovat do konce letošního roku. "Příští rok chceme otevřít dva nové obchody v Liberci a Praze," dodal Allard.

Delvita na Budějovické ulici je součástí obchodního domu DBK, který nyní prochází také rozsáhlou rekonstrukcí. Společnost Domov Praha hodlá do jeho opravy vložit zhruba 200 milionů korun; třetinu již investovala například do nové fasády, výkladů a výměny všech eskalátorů. Investor plánuje letos ještě dokončit gastronomické centrum. Rekonstrukce dalších částí obchodního domu by měla pokračovat i příští rok.

Obchodní řetězec Delvita loni podle auditovaných výsledků prohloubil ztrátu na téměř 839 milionů korun ze 185 milionů v roce 2004. Neuhrazená ztráta Delvity z minulých let na konci loňského roku činila dalších 1,75 miliardy korun. Tržby Delvity za prodej zboží loni meziročně klesly zhruba o 470 milionů na 8,4 miliardy korun.

Týdeník Euro letos na jaře s odvoláním na několik nezávislých zdrojů uvedl, že Delvita kvůli ztrátám zřejmě brzy odejde z ČR. Mezi zájemci o české obchody Delvity jsou podle Eura obchodní společnosti Tesco a Rewe Group. Vedení belgické Delhaize ale na začátku května sílící spekulace trhu o odchodu svého řetězce Delvita z ČR popřelo jako nepravdivé.

Supermarketové řetězce, mezi které Delvita patří, v posledních letech ztrácejí pozici na tuzemském maloobchodním trhu, ze kterého je vytlačují dravé diskontní prodejny a hypermarkety. Zatímco supermarkety v květnovém průzkumu společností Incoma Research a GfK Praha jako hlavní nákupní místo potravin uvedlo 16 procent českých domácností, do diskontů chodí nakupovat již 22 procent lidí. Největší oblibě se v Česku stále těší hypermarkety, které preferuje 39 procent domácností.

V ČR se ale v posledních letech zvyšuje počet zákazníků, pro které cena nehraje rozhodující roli. Podle průzkumů Čechům vadí hlavně přeplněné obchody, pomalé nákupy, fronty u pokladen či špatná dostupnost prodejen. Obchodníci, kteří chtějí v tvrdé konkurenci na tuzemském maloobchodním trhu uspět, by se proto podle odborníků měli více zaměřit na zlepšování kvality svých služeb.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK