Norma povoluje o 90 procent méně sazí u dieselových motorů než 15 let stará Euro 1. Nové zpřísněné limity mohou splnit jen vozidla na vysoké technické úrovni, vybavená elektronickým řízením spalovacího procesu a systémy upravujícími složení výfukových plynů.
Podle Česmadu se dopravci začali na přechod připravovat s předstihem a od začátku roku tvoří zhruba 15 procent tuzemského prodeje vozy, které Euro 4 nebo dokonce Euro 5 plní. Například společnost Scania již prodává dva motory, které plní normu Euro 5 platnou až od roku 2008.
Evropské normy pro Euro 4 a 5 požadují 80procentní snížení emisí pevných částic a 60procentní snížení emisí oxidů dusíku do ovzduší v porovnání s normami Euro 3. V tuzemsku se ročně prodá více než 8000 nákladních aut o hmotnosti nad 3,5 tuny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
