"Momentálně probíhá audit stavu, takže zatím nemůžeme hovořit, že určitě (od ledna příštího roku) dojde ke zvýšení cen. Je to ale pravděpodobné," uvedl Síkora, podle kterého by zvýšení pojistného nemělo být výrazné. "Zatím máme velmi málo vstupů od členských pojišťoven, takže ani ony samy netuší, jestli to (zvýšení ceny povinného ručení) bude v řádu desetin procenta nebo procent. V žádném případě ale nedojde k dramatickému zvýšení," uvedl.
Dodal, že průměrné škody v poslední době výrazně rostou. "Vycházejí z neustále dražší ceny práce, protože ekonomika se zvyšuje a máme vyšší výdělky, takže veškeré vstupy ohledně práce jsou dražší," podotkl. Lidé podle něj také kupují dražší automobily, což se projevuje ve vyšších cenách za jejich opravy. "Dalším důvodem je rostoucí odškodnění na zdraví. Ve chvíli, kdy dojde k dopravní nehodě, tak pokud bude dotyčný nemocný, tak za něj pojišťovna musí hradit jeho ušlý zisk. Zase to souvisí s platem, takže tam také dochází ke zvyšování vstupů," prohlásil Síkora.
Počet vozů pojištěných v rámci pojištění odpovědnosti za provoz motorových vozidel, takzvaného povinného ručení, činil koncem minulého roku 5,421 milionu. Povinné smluvní pojištění odpovědnosti za provoz vozidla provozuje devět pojišťoven. Některé z nich sazby rozlišují pouze podle obsahu motoru a způsobených nehod, jiné zohledňují také třeba věk či bydliště vlastníka vozu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
