Společnost MIELE oznámila rekordníÍ nárůst obratu

13.09.2006 | , MIELE
Tiskové zprávy


Společnost Miele ještě rozšířila svou celosvětově vedoucí pozici prémiové značky.

V obchodním roce 2005/2006 vzrostl obrat skupiny Miele o rekordních 12% na 2,54 miliard euro (v loňském roce to bylo 2,26 miliard euro). „Jedná se o dosud nejvyšší hodnotu v historii podniku. V uplynulém obchodním roce vzrostl obrat Miele o 280 milionů euro,“ prohlásil jednatel Miele Horst Schübel, zodpovědný za finance, controlling a hlavní správu. 
Nárůst obratu jen potvrzuje správnost strategie obchodní politiky Miele, tzn. důraz na špičkovou kvalitu, dlouhou životnost výrobků a podporu nejmodernějších technologií. „Vyvíjíme a vyrábíme všechny přístroje pro domácnost s životností 20 let a opíráme se celosvětově o stabilní zákaznický potenciál,“ řekl Eduard Sailer, zodpovědný za techniku. Dynamický nárůst obratu očekává vedení firmy i v dalším obchodním roce. Strategie Miele se zaměřuje především na nové produkty, využití stávajících tržních potenciálů ve 37 zemích s vlastními odbytovými společnostmi a rovněž na budování nových trhů.  
NÁRŮST OBRATU V NĚMECKU: 9,5%
Roční  obrat odbytové společnosti Miele dosáhl v Německu v uplynulém obchodním roce  2005/2006 751 milionů euro oproti 685 milionům euro v roce předcházejícím, což znamená nárůst o 9,5%. Nárůst obratu Miele byl na domácím trhu silnější než nárůst všech ostatních německých značek přístrojů pro domácnost. 
ÚSPĚCH PODNIKATELSKÉ STRATEGIE MIELE V ZAHRANIČÍ
Miele je jedinou celosvětově působící prémiovou značkou přístrojů pro domácnost, které jsou k dostání na všech pěti kontinentech. Zahraniční obrat vzrostl v minulém obchodním roce o téměř 14% - na 1, 77 miliard euro. Největšího nárůstu obratu docílila společnost Miele v Rusku, Společenství nezávislých států a v celé východní Evropě, včetně České republiky, Maďarska a Polska. V České republice dosáhl nárůst obratu výše 25%. V zemích střední Evropy, které se podílejí na celkovém obratu téměř 60%, Miele jasně vede v jeho růstu před svými konkurenty. V Německu, Holandsku, Belgii a Švýcarsku, které tvoří základ skupiny Miele, své dobré tržní pozice ještě posílila. Výjimečných dvouciferných nárůstů dosáhla společnost Miele v severní Evropě – v Norsku, Dánsku, Finsku, dále v Irsku, Velké Británii a Švédsku. Stejně tak se dvoumístný nárůst týká jižní Evropy, především Španělska a Itálie. Mimo evropský kontinent se dvouciferný nárůst obratu týká Austrálie, Japonska, USA, Kanady či  Jižní Afriky. Významný pokrok učinily rovněž nové trhy, jako je např. Hongkong, Singapur, Spojené arabské emiráty a Mexiko.
INVESTICE MIELE V MINULÉM OBCHODNÍM ROCE – 135 MILIÓNŮ EURO
Skupina Miele investovala v minulém obchodním roce 135 milionů euro, tedy o 13 milionů více než v roce předcházejícím. 
REKORDNÍ ODBYT SPOTŘEBIČŮ MIELE
Velmi úspěšnými se ukázaly být nové výrobní typy praček a sušiček – společnost Miele prodala více
než 800 000 praček a téměř 350 000 sušiček. Stejně tak zaznamenaly velký prodejní úspěch i nové výrobní řady myček a vysavačů - v jednom roce bylo prodáno více než dva miliony vysavačů Miele a 550 000 myček, což znamená nový prodejní rekord. Výrazný nárůst prodeje zaznamenaly také vestavné spotřebiče Miele (parní trouby, elektrické sporáky a trouby, varné desky či nahřívače nádobí). S velkým úspěchem se setkaly také přístroje určené pro podnikání - především zařízení prádelen a „malí obři“ - tedy pračky a sušičky.

MIELE A ČESKÁ REPUBLIKA
Společnost Miele má svůj výrobní závod v Uničově, kde vyrábí pračky s horním plněním, určené
pro světový trh, a také pračky a sušičky určené pro Severní Ameriku. Miele tak poskytuje zdejšímu regionu 300 pracovních míst. Veškerá další produkce je soustředěna v německých závodech.
V květnu letošního roku otevřela společnost Miele za účasti majitelů Markuse Mieleho a Reinharda Zinkanna (oba pocházejí již ze čtvrté generace zakladatelských rodin) exkluzivní místo pro prezentaci svých špičkových výrobků – Miele Gallery Praha. Designově zajímavý prostor v nové administrativní budově Diamond Point, rozdělený na několik funkčních tematických zón, a vysoce profesionální vyškolený personál - to jsou jen některé atributy toho, jak si Miele představuje kvalitní prezentaci značky.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy