Předvánoční nákupní kampaně již dříve začínat nebudou

18.09.2006 | , GE Money Multiservis
Tiskové zprávy


Na anketní otázky v rámci ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 odpovídali zástupci obchodních řetězců

Z ankety uspořádané v rámci ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 vyplynulo, že termíny zahájení předvánočních kampaní již narazily na svůj limit a obchodníci je, na rozdíl od loňských let, na dřívější termín posouvat nehodlají. Někteří naopak reagují na fakt, že zákazníci si zvykají nakupovat na poslední chvíli, a posouvají čas zahájení předvánočních kampaní opačným směrem.

V anketě, která proběhla v rámci čtvrtého ročníku ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2006, a která oslovila několik desítek nejvýznamnějších obchodníků v ČR, se vyjadřovali zástupci obchodních řetězů k otázkám týkajícím se zahájení předvánočních nákupních kampaní. Na rozdíl od roku 2005, kdy obchodníci odpovídali, že plánují zahájit předvánoční akční nabídky a marketingové kampaně opět o něco dříve než rok předtím, bylo letos zjištěno, že u většiny obchodníků se už termíny zahájení předvánočních kampaní blíže k létu posouvat nebudou. Většina obchodníků odpověděla, že kampaň zahájí ve stejnou dobu jako vloni, nejčastěji na přelomu října a listopadu.

Tiskový mluvčí společnosti Delvita Petr Uchytil například uvedl: „Bude to zhruba ve stejnou dobu jako minulý rok. Praxe je taková, že vánoční výrobky jsou na prodejní ploše umístěny často již koncem října, nicméně vánoční marketing začíná až v měsíci listopadu a vrcholí těsně před Štědrým dnem.“

Období určené pro předvánoční marketing se tedy již nebude prodlužovat. Z odpovědí některých obchodníků naopak vyplývá, že do budoucna může být trendem opačný posun. „Obecným trendem je, že zákazníci nakupují čím dál tím později, protože si zvykli, že v dnešní době můžou sehnat vše potřebné doslova na poslední chvíli,“ uvedla Milena Chalupská, obchodní a marketingová ředitelka společnosti Electroworld, s tím, že by tento fakt měly společnosti vzít na zřetel a reagovat na něj.

„Z výsledků ankety, kterou jsme v rámci probíhajícího ocenění GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 uspořádali, je zřejmé, že se posun průměrného zahájení předvánočních kampaní obchodních řetězců zastavil. Obavy některých lidí, že léto bude dříve nebo později ve výlohách bezprostředně vystřídáno vánoční tématikou, se nenaplňují. Naopak, z odpovědí některých obchodníků lze vyčíst, že nové trendy ve spotřebitelském chování navádějí společnosti ke koncentraci předvánočních marketingových aktivit do kratšího období, které umožňuje lepší zacílení spotřebitelů,“ zobecnil získané poznatky Charlie Coode, předseda představenstva a generální ředitel GE Money Multiservis ČR.

Z odpovědí na otázky týkající se podoby kampaní vyplývá, že se zákazníci i letos můžou těšit na nejrůznější akční nabídky, slevové kupony, speciální akce věrnostního charakteru, produktové novinky, dárky a ochutnávky.

Letošní ročník ocenění GE Money Obchodník roku 2006 byl zahájen 1. června 2006 a výsledky budou oznámeny 10. října 2006 během slavnostního večera ve Slovanském domě. Kromě absolutního vítěze ocenění, držitele titulu „GE Money Multiservis Obchodník roku 2006“, budou letos vyhlášeni také vítězové v následujících kategoriích:

1. Hypermarket roku 2006
2. Supermarket roku 2006
3. Prodejce nábytku roku 2006
4. Hobbymarket roku 2006
5. Prodejce drogistického zboží roku 2006
6. Prodejce elektro roku 2006
7. Prodejce textilu a obuvi roku 2006
8. Velkoobchod a Cash & Carry roku 2006
9. Internetový obchodní roku 2006
10. Cena veřejnosti
11. Professional

Absolutní vítěz letošního ročníku GE Money Multiservis Obchodník roku 2006 bude zvolen na základě třech samostatných forem hodnocení. Absolutní vítěz letos vzejde nejen z expertního výzkumu společnosti INCOMA Research, jak tomu bylo v předchozích ročnících, ale bude nově odrážet i výsledky hlasování veřejnosti a výsledky názorů odborníků na problematiku maloobchodu.

Vítězové devíti oborových kategorií budou zvoleni na základě expertního výzkumu realizovaného na reprezentativním vzorku populace nezávislou společností INCOMA Research. Výzkum v rámci letošního ročníku se uskuteční v průběhu srpna a září, osloví více než tisíc spotřebitelů z celé České republiky a bude odrážet skutečné názory českých spotřebitelů.

Na základě hlasování veřejnosti bude udělena „Cena veřejnosti“. Veřejnost může hlasovat prostřednictvím SMS zpráv zaslaných na číslo 736 323 323 nebo nových internetových stránek soutěže www.obchodnik-roku.cz. Hlasování veřejnosti na Internetu a SMS hlasování bylo spuštěno 1. června 2006 a bude pokračovat až do 30. září 2006.
 
K absolutnímu vítězi, devíti oborovým kategoriím z minulých ročníků a k Ceně veřejnosti letos přibyla ještě jedna nová kategorie „Professional“ – cena odborné veřejnosti udělovaná časopisem Regal.

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy