"Kapsch TrafficCom a ministerstvo dopravy jsou povinny zdržet se plnění smlouvy o dodávce systému výkonového zpoplatnění pozemních komunikací," uvedl v usnesení předseda senátu krajského soudu Jaroslav Testák. Mýtné tak nesmí firma budovat do doby, než brněnský soud rozhodne, zda stanovisko Úřadu pro hospodářskou soutěž k tendru na mýtné je v pořádku. Proti předběžnému opatření se rakouská firma ani ministerstvo dopravy nemohou odvolat.
Brněnský soud zakázal systém stavět již letos v březnu, když vydal na smlouvy o mýtném takzvaný odkladný účinek. Ministerstvo dopravy ani Kapsch ale jeho rozhodnutí nerespektovaly a mýtné se stavělo dál. Společnost Autostrade, která se snaží zpochybnit výsledek výběrového řízení, proto vyzvala soud, aby vydal předběžné opatření. A soud v pondělí firmě vyhověl.
Pokud bude ministr dopravy Aleš Řebíček na rozdíl od svého předchůdce rozhodnutí soudu respektovat, bude muset výstavbu zastavit. To znamená, že nejméně do 17. října, na kdy je plánováno slyšení u soudu, se stavět nebude. Soud však nemusí rozsudek vynést ihned, což by znamenalo další odklad. A je také možné, že Autostrade u soudu uspěje a ÚOHS bude muset mýtné projednat znovu.
Ministr Hospodářským novinám pouze prostřednictvím textové zprávy sdělil, že problém řeší. Stavbu musí zastavit také Kapsch. "Naši právníci v této chvíli obsah opatření studují. V každém případě však považujeme postup krajského soudu za neobvyklý," uvedl zástupce firmy Evžen Staněk.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
