Autostrade podala žalobu proti rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) o tendru na mýtné. Podle Autostrade bylo výběrové řízení v rozporu se zákonem, antimonopolní úřad to ale opakovaně odmítnul. Krajský soud může tato rozhodnutí potvrdit a žalobu zamítnout, anebo vrátit případ zpět. Pokud dnes rozhodne, zruší automaticky předběžné opatření z minulého týdne, a umožní tak firmě Kapsch pokračovat ve výstavbě mýtných bran. Mýtné by mělo fungovat od 1. ledna 2007. Smluvní sankce za pozdější zavedení mýta se podle neoficiálních informací pohybují až do pěti milionů korun denně. Předběžným opatřením chtěl soud zajistit, aby před jeho konečným verdiktem nepřibývaly další mýtné brány. Kapsch však ještě před vydáním zákazu dokončil zhruba tři čtvrtiny systému.
Autostrade se nelíbí, že ji komise MD ze soutěže o mýtné pro formální nedostatky vyřadila, stejně jako sdružení firem Mytia a konsorcium A-Way a AŽD. Kapsch tak vyhrál jako jediný zbylý účastník tendru s cenou 22 miliard korun. Dnešní verdikt soudu a následně ani případné rozhodování ÚOHS ale už na vítězi nic nezmění. Podle předsedy úřadu Martina Peciny je jedinou možností, jak Kapsch ještě od mýtného dostat, žaloba na smlouvu firmy a ministerstvem dopravy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
