O liberalizaci pošt rozhodla komise již v roce 1997. Členské státy se v roce 2002 dohodly, že postupně odstraní obvyklé monopoly na poštovní služby, aby byl celý sektor liberalizovaný k počátku roku 2009. EK měla podle dohody do konce letošního roku toto datum potvrdit.
Británie a Švédsko své pošty již liberalizovaly a Nizozemsko, Finsko a Německo se k tomu chystají. ČR zatím počítá s oficiálním nejzazším termínem.
Některé země mají k záměru výhrady, které se týkají především způsobu financování státních pošt. Patří k nim Belgie, Francie, Kypr, Řecko, Itálie, Maďarsko, Lucembursko, Malta, Polsko a Španělsko. Pokud by se tyto státy spojily, mohly by povinnou liberalizaci zablokovat. Návrh musí schválit i Evropský parlament.
McCreevy ujistil, že nenastane velký třesk. "Náš závazek zachovat univerzálnost poštovní služby se nezměnil," řekl.
Podle EK budou moci členské státy mít několik možností financování včetně státních dotací. Mohou také rozdělit povinnost univerzální poštovní služby mezi víc provozovatelů. Univerzálnost poštovní služby definuje EK jako právo každého obyvatele unie na doručení a odeslání zásilky aspoň pětkrát týdně.
Podle komise měly poštovní služby pro 450 milionů obyvatel EU v roce 2004 obrat 90 miliard eur.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
