Ministerstvo se podle zdroje s centrální bankou v analýze shodlo v tom, že přijetí eura v České republice v roce 2010 už není reálné. Nový termín ke vstupu do eurozóny přitom stanoven nebyl.
"Není zde ani náznak nového termínu," řekl zdroj. Obsah analýzy byl podle něj předložen na jednání kabinetu. Začátek schůze je naplánován na 19:30.
Pokud se informace potvrdí, odklad zavedení eura bude v souladu s očekáváním analytiků. Ti už dříve upozorňovali, že růst rozpočtového deficitu České republice nedovolí přijmout euro dříve, než v letech 2012 až 2013, navzdory výraznému růstu ekonomiky.
Finanční trhy na informaci prakticky nereagovaly a koruna se vůči euru po poledni držela blízko hranice 28,36 Kč/EUR.
"Fundamentální faktory vypadají dobře. Ale politická, a tudíž i fiskální dynamika pro brzké přijetí eura se v poslední době zhoršila," sdělil ekonom investiční banky Merrill Lynch v Londýně Radoslaw Bodys.
ERM-2 je vstupní branou pro přijetí eura a měny zemí, které chtějí vstoupit do eurozóny a přijmout euro, musejí v tomto režimu setrvat po dobu dvou let. Úkolem režimu je snížit kolísavost kurzu měny kandidátské země před samotným zavedením eura a zabránit případnému šoku spojenému se zrušením staré měny.
Nepříliš vysoká ochota držet veřejné finance v přijatelných mezích začíná činit problémy i Polsku a Maďarsku. V případě České republiky jde hlavně o to, že rostoucí výdaje na sociální zabezpečení v příštím roce podle odhadů zvýší fiskální deficit na 4,2 procenta hrubého domácího produktu. Vzhledem k politické situaci nelze čekat ani brzké zahájení fiskální reformy.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
