V úterý se s šéfem Sněmovny Miloslavem Vlčkem sešli zástupci firem a reklamních agentur, aby mu předali otevřený dopis proti vznikajícímu dvojvládí Novy a Primy, informují oba deníky.
Iniciátoři výzvy v čele se Sdružením pro značkové výrobky a Asociací komunikačních agentur se obávají výrazného zdražování reklamy v komerčních televizích. Firmy proto požadují, aby na veřejnoprávním kanále zůstalo alespoň současné jedno procento povolené reklamy do doby, než komerční úlohu České televize převezmou televize digitální. Zatím jsou digitální televize, které měly spustit vysílání v květnu příštího roku a reklamu České televize si mezi sebe rozdělit, bez licencí a není jasné, kdy a zda vůbec začnou vysílat.
Řešením, o které včera iniciátoři výzvy jednali s předsedou parlamentu, je odsunutí účinnosti zákona o České televizi, který má platit od ledna příštího roku.
Předseda Sněmovny Vlček hodlá během 14 dnů jednat s řediteli televizí, experty a poslanci. "Je to první jednání, které odstartuje lavinu dalších. Z laického pohledu se ale k výzvě přikláním. Zkraje příštího týdne se sejdu se zástupci televizí a připravím jednání pro nově ustanovenou mediální komisi. Není čas na hrdinství, situace se musí řešit," citují HN Vlčka, který bude zároveň i členem mediální komise.
Určitou podporu už inzerenti mají. "Změna zákona není v kompetenci našeho úřadu, ale snahy o zachování reklamy na ČT rozhodně podpoříme," řekl HN předseda antimonopolního úřadu Martin Pecina. Zachování reklamy na České televizi už dříve podpořil i ministr vnitra a informatiky Ivan Langer (ODS).



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
