Dodatek letos v dubnu podepsal bývalý ministr dopravy Milan Šimonovský (KDU-ČSL), který MfD přiznal, že neví, co přesně podepsal. "Četl jsem to pouze zběžně, bylo to hodně stran. Ale moji lidé mi řekli, že je to výhodné pro stát. Tak tam snad nic špatného není," reagoval na dotaz, co dodatek obsahuje.
Dodatek podle listu ale dělá těžkou hlavu současnému ministru dopravy Aleši Řebíčkovi. Ten prý problémy s utajeným dodatkem, který současné vedení ministerstva objevilo až nedávno, řešil i na středeční schůzce s ministrem financí Vlastimilem Tlustým a příští středu o něm chce informovat vládu.
Firma Kapsch totiž dodatek - stejně jako znění podstatných částí kontraktu - odmítá zveřejnit. K mlčenlivosti zavázala i ministerstvo dopravy, píše MfD.
"Rádi bychom dokumentaci zveřejnili. Teď jednáme s Kapschem o dalších možnostech a radíme se i s právníky," řekl Řebíček MfD.
Sporný dodatek měl původně pouze změnit termíny, ve kterých firma Kapsch systém postaví. Ministerstvo se s rakouskou firmou totiž dohodlo, že na dálnicích začne 171 mýtných bran fungovat už 1. ledna 2007 (tedy o tři měsíce dřív, než bylo plánováno) a výměnou za to Kapsch dostane tři měsíce navíc na dobudování 501 mýtnic na silnicích I. třídy, píše MfD. Podle jejích zdrojů jsou ale v dodatku schována rozporuplná ustanovení, která mohou znamenat neplánované náklady pro stát. "Jakmile ve výstavbě nastanou jakékoliv komplikace, stát na tom jenom prodělá," cituje úředníka obeznámeného s textem.
Dodatek podle MfD zřejmě mění některé podmínky, za nich společnost Kapsch tendr na mýtné vyhrála a podle několika zdrojů deníku obsahuje i ujednání o tom, že v případě nutnosti zřídí Kapsch provizorní zařízení u mýtných bran a stát ponese část nákladů na jejich provoz.
To znamená, že by se mýtný systém pro stát mohl značně prodražit. Celý projekt je už nyní opožděný a vážně hrozí, že mýtné nezačne fungovat 1. ledna 2007, píše Mladá fronta Dnes.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
