FedEx tak od Airbusu neodebere desítku letounů A380-800F. Místo toho jeho divize FedEx Express objednala 15 letadel Boeing 777 a vzala si opci na nákup dalších 15 těchto strojů. "Dostupnost a načasování dodávek těchto letadel spolu s atraktivními podmínkami splácení znamená, že tato alternativa je pro FedEx tím nejlepším rozhodnutím," uvedl ve sdělení šéf FedExu Frederick Smith.
Rozhodnutí americké firmy je pro Airbus další těžkou ranou. Airbus se letos dostal do krize, protože projekt obřího letounu A380 se vinou vlekoucích se technických problémů zpožďuje již o dva roky. Penále z prodlení budou stát mateřskou společnost EADS na zisku až pět miliard eur, a v tom ještě není započítán ušlý zisk z případného rušení zakázek.
"Rozhodnutí koupit letouny Boeing 777 bylo učiněno poté, co Airbus oznámil významné odklady dodávek A380," řekl mluvčí FedEx Express Maury Lane. "Globální poptávka po přepravě balíků dále roste a my potřebujeme vhodná letadla, abychom ji uspokojili," dodal. FedEx ale uvedl, že i nadále zůstane největším zákazníkem Airbusu v segmentu širokotrupých letadel.
Akcie EADS po zprávě klesly o více než tři procenta. Naopak akcie Boeingu v New Yorku přes tři procenta získávaly. Airbus vyjádřil nad rozhodnutím FedExu politování, jeho mluvčí Barbara Krachtová však uvedla, že tomuto kroku firmy rozumí. Airbus dodal, že program výroby nákladní verze A380 neopustí.
Boeing na zprávu sdělil, že začne objednaná letadla dodávat FedExu v roce 2009. "Těšíme se na další kapitolu naší spolupráce s FedExem," řekl agentuře AP viceprezident divize komerčních letadel Boeingu Ray Conner.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
