Dárci si někdy stěžují, že efekt jejich daru je pro ně prakticky nulový. Nziskové organizace zase kritizují to, že většina prostředků jde na sport nebo na podporu velkých nadací, které ale dávají peníze jen na akce, kterých se zúčastňují hvězdy pop music.
Přitom firemní dárcovství je jednou z cest jak uspět ve stále tvrdší konkurenci na trhu a získat nové zákazníky. V Evropě se to firmám již vyplácí. Sedmdesát procent západoevropských spotřebitelů vybírá zboží podle reputace firmy. Společnost, která se zapojí do akcí, které jsou v očích veřejnosti prospěšné, začíná lépe prosperovat.
Sponzorství, které se v Česku teprve rozvíjí, získává v Evropě stále více institucionální charakter. Takzvaná corporate social responsibility, neboli sociálně odpovědnost firem, funguje v Evropě již dlouho a s výrazným ekonomický efektem pro firmy i stát. V Česku se ale sociální odpovědnost firem zatím většinou chápe jako charita, navíc často skutečně spojovaná s touhou po jiné podobě reklamy.
Na čele žebříčku českých sponzorů stál v roce ČEZ s 200 miliony korun, další přední místa zaujala Česká pojišťovna s 154 miliony a Mittal Steel Ostrava s 88 miliony. Mezi firmy, které se snaží svoje dárcovství zaměřit na lepší fungování společnosti, patří podle právě probíhajícího výzkumu například ČSOB.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
