CBW: Supermarketům začnou konkurovat řetězce v rukou Vietnamců

20.11.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 20. listopadu (ČTK) - Zatímco dva maloobchodní řetězce Delvita a Droxi kvůli ztrátám oznámily odchod z České republiky, na trhu se začínají formovat nové řetězce, které se chystají zaútočit na maloobchodní trh. Napsal to list Czech Business Weekly (CBW). Konkurenční obchody podle listu budou provozovat vietnamští obchodníci.

CBW tvrdí, že o zformování nových řetězců už jedná několik Vietnamců, kteří chtějí prodávat zboží hlavně v menších městech. Bývalý předseda Asociace vietnamských podnikatelů Nguyen Duong řekl, že nové řetězce budou soutěžit se supermarkety i s běžnými obchody smíšeným zbožím.

Duong předpokládá, že nové řetězce v rukou Vietnamců začnou fungovat už v nejbližších letech. Záměrem je provozovat řetězce obchodů o rozloze 300 až 1000 metrů čtverečních. Obchody budou stát v malých městech od zhruba 5000 obyvatel. Bližší informace podle Duonga nelze poskytnout, protože Vietnamci zatím testují trh a hledají nejvhodnější lokality.

K fungování a expanzi řetězce se nemohu vyjadřovat," řekl jeden z vietnamských podnikatelů, který má v České republice síť 12 obchodů. Chystá se ale otevřít další obchody, které budou fungovat pod jedním názvem a na trhu budou označeny jako řetězec. Podrobnosti nechce sdělovat ze strachu z konkurence českých i vietnamských maloobchodních prodejců.

"Vietnamští obchodníci už jsou takoví. Komentář poskytnou až tehdy, když je byznys plně zavedený a úspěšný," řekl Duong, který je rovněž ředitelem společnosti Scitexim International Trade Co. Ltd. Ta sídlí v Praze a zaměřuje se na prodej vietnamského zboží do Česka.

Na chystanou expanzi vietnamských obchodníků ale upozorňují i české zdroje. Například viceprezident Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR (SOCR) Zdeněk Juračka řekl, že Vietnamci v menších městech kupují volné prostory k podnikání od českého řetězce obchodů Jednota, který má po celé zemi na 3600 obchodů.

Zatímco v Praze mnoho Vietnamců provozuje malé obchody smíšeným zbožím, v menších městech se věnují prodeji elektroniky, oděvů a bot. Juračka tvrdí, že Vietnamci teď obchodům smíšeného zboží nekonkurují a nabízejí především doplňkový sortiment. "Toto mírumilovné soužití se ale může už brzy změnit," varoval Juračka. Vietnamci se podle něj začínají profesionalizovat a zřejmě už nebudou jen stánkovými prodejci, řekl.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK