Stovky napodobenin pocházejí z Číny, každá z nich má falešnou ochrannou známku Blaty. Soud neuvedl, kdo padělky do Británie dovezl. Stroje měly sloužit jako dárek telemarketingových firem. Podle britského soudu ale u většiny minibiků nefungovaly třeba ruční brzdy. Některé části motorek byly příliš tenké, motorky tak nebyly dost pevné a bezpečné. "Tyto stroje představují pro děti, které je budou používat, velké nebezpečí," míní soudkyně Liz Tavener.
Blata teď čeká na konec správního řízení. Podle Lukáše Vašíčka z vedení firmy se nedá přesnější termín odhadnout. Pro britské celníky to byl letos podle dostupných informací první zásah proti padělatelům Blaty. V jiných evropských zemích jsou už zkušenější. Loni v prosinci odhalili tuzemští celníci 380 čtyřkolek za sedm milionů. Desítky napodobenin zadrželi v posledních měsících také na Slovensku a v Německu.
Hodnota letos zadržených padělků pravděpodobně přesahuje deset milionů. Škody, které firmě vzniknou prodejem napodobenin, jsou mnohonásobně vyšší. Za loňský rok to bylo podle odhadů Blaty 200 milionů korun. Firma teď kvůli padělatelům rozšiřuje a mění i výrobu. Kromě tradičních minimotorek začne příští rok i s produkcí velkých motocyklů.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
