Soukup řekl, že benzin kontaminovala během přesunu k výdeji motorová nafta, kterou firma současně dopravovala k expedici. Nevyloučil, že se kontaminovaný benzin mohl dostat i k více čerpacím stanicím. Problém se podle něj nyní vyšetřuje a přesné údaje se zjišťují.
Jakmile Česká rafinérská problém zjistila, zastavila expedici. Autocisterny, které již odjely, svolala zpět. U čerpacích stanic, kde již benziny stočily, ho opět načerpaly a odvezly. "Vzhledem k rychlé reakci a spolupráci mezi výrobcem a odběrateli, je reálný předpoklad, že kontaminovaný benzin nebyl načerpán motoristy do automobilů," dodal mluvčí. Zdůraznil však, že pohyb pohonných hmot za branami závodu už má na starosti obchodní organizace, sesterská společnost ze skupiny Unipetrol, a to Unipetrol Rafinerie. Od ní Makro benzin odebralo.
Firma Makro se snažila kontaktovat motoristy, kteří u ní v danou dobu benzin natankovali, aby je na to upozornila. Pokud některým motoristům vznikla kvůli tomuto palivu škoda, je Makro ochotno jim ji po předložení paragonu nahradit. Tuto škodu bude společnost Makro následně požadovat po svém dodavateli pohonných hmot, dodala mluvčí.
Kontaminovaný benzin byl v sobotu zjištěn také při přečerpávání dodávky pohonných hmot do nádrže čerpací stanice Benzina ve Vrchlabí na Trutnovsku. Společnost Benzina proto odvolala všechny zásobovací cisterny a nechala zkontrolovat kvalitu převáženého benzinu. "Při této události nedošlo v síti čerpacích stanic Benzina k žádnému poškození zákazníků," sdělila Michaela Lagronová ze společnosti Unipetrol, do jejíž skupiny Benzina patří.
Mluvčí České obchodní inspekce Miloslava Fléglová řekla, že motoristé si na kontaminovaný benzin zatím nestěžovali. Pokud majitelům automobilů kvůli tomu vznikla nějaká škoda, tak podle Fléglové mohou po dodavateli paliva požadovat náhradu.
Kvalita pohonných hmot prodávaných u tuzemských čerpacích stanic se v poslední době podle výsledků kontrol ČOI výrazně zlepšila. Zatímco loni v září nevyhovělo zkouškám 4,2 procenta odebraných vzorků pohonných hmot, tak letos v září tento ukazatel klesl na 2,6 procenta. Loni v červnu přitom testy neprošlo 12,2 procenta kontrolovaných vzorků pohonných hmot.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
