Nasdaq již skoupil 28,75 procenta akcií LSE a 20. listopadu nabídl vykoupit zbylé akcie po 1243 pencích za kus v hotovosti. Akcionáři LSE mají na své rozhodnutí čas do 11. ledna.
Vedení LSE ihned po návrhu odmítlo nabídku Nasdaq jako podhodnocenou. Nasdaq na to sdělil, že je ochoten nabídku zvýšit, pokud by na ni nakonec vedení Londýna kývlo. Zájem o LSE však projevilo v poslední době i několik dalších investorů.
Snaha Nasdaqu zapadá do úsilí světových burz o spojování pod tlakem zákazníků na snížení poplatků a poptávky po globálních službách. Plán fúze nyní uskutečňuje newyorská burza NYSE, největší akciový trh světa, se západoevropským trhem Euronext, provozovatelem burz v Paříži, Amsterodamu, Bruselu a Lisabonu.
Akcie LSE za poslední dva roky vzrostly na více než trojnásobek, protože burza je neustále objektem snah o převzetí nebo alespoň spekulací v tomto směru. V pondělí kurz LSE uzavíral na 1320 pencích, tedy téměř sedm procent nad úrovní nabídky Nasdaq. Znamená to, že investoři sázejí na to, že se objeví vyšší nabídka.
Spojením LSE a Nasdaq by vznikla největší i nejvytíženější burza na světě. Obchodovaly by se zde akcie více než 6400 firem s celkovou tržní kapitalizací asi 11,8 bilionu dolarů (zhruba 259 bilionů Kč); průměrný denní objem obchodů by se pohyboval kolem 7,4 miliardy akcií.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
