Podle Kohouta existují signály, že mezi starými členskými zeměmi existuje tajná dohoda, že centrum Galilea by nakonec mělo skončit ve některé ze starých členských zemí. To by však bylo v přímém rozporu se závěry evropského summitu z roku 2003, kdy původní členské země EU přislíbili, že evropské agentury po rozšíření unie v roce 2004 budou směřovat právě do nových členských zemí.
"Pro nás je to nepřijatelné. Sliby se mají plnit," uvedl Kohout. Podle něj je zřejmé, že když kandidáti splnili požadované podmínky, mělo by sídlo nového navigačního systému skončit v nové členské zemi. Pokud by tomu tak opravdu bylo, ve hře by zůstali pouze dva favorité. Praha a slovinská metropole Lublaň. Ze starých zemí EU jsou mezi favority britský Cardiff, nizozemský Noordwijk a také Brusel.
Galileo bude konkurencí amerického systému GPS, který v 90. letech přinesl revoluci do možností navigace pro civilní sektor. Přinesl třeba řidičům možnost zahodit papírové atlasy a sledovat svou polohu na elektronické mapě na palubní desce.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
