"Mohlo by to být 50 procent nebo trochu méně. Otázka je, jak odhadnout náklady," řekl Medveděv, který je zároveň prvním místopředsedou ruské vlády. Odhady nákladu projektu v poslední době podílníci zvýšili na dvojnásobných 22 miliard dolarů. Ještě vyšší by pak mohly být náklady kompenzace za poškození životního prostředí, jimiž hrozí ruské úřady.
Informované zdroje v pondělí agentuře Reuters sdělily, že Shell nabídl Gazpromu, že mu předá většinový podíl na projektu Sachalin-2. Ruská vláda na tomto projektu nemá žádný podíl a uplatněním návrhu Shellu by nad ním získala kontrolu prostřednictvím Gazpromu, který je již z většiny vlastněn státem.
Gazprom v pondělí uvedl, že důležité bude vyřešit ekologické problémy kolem projektu. Ruský úřad pro ochranu životního prostředí dnes uvedl, že možná vůči partnerům na Sachalinu ztrojnásobí na 30 miliard dolarů své požadavky na náhradu místních ekologických škod.
Agentura se chystá zahájit proti Shellu právní kroky v březnu, řekl náměstek ředitele úřadu RosPrirodNadzor Oleg Mitvol. Pozorovatelé se však domnívají, že nejde ani tak o ekologii, jako o snahu Kremlu získat na projektu výhodnější podmínky, případně jej dostat pod svou kontrolu.
Shell má na projektu Sachalin-2 podíl 55 procent a je jeho provozovatelem. Další podíly na něm mají japonské společnosti Mitsui a Mitsubishi.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
