Na takovou sankci má stát nárok pouze v případě, že by celý systém totálně selhal. "I kdyby systém byl účinný jen na 50 procent, pořád je fungující. A stát má nárok jen na ušlý zisk, který doloží," řekl Feix v rozhovoru pro MfD.
O částce 14 milionů denně navíc není v dodatku ke smlouvě zmínka, podle Feixe k ní došla některá média. Při totálním výpadku systému a nulovém výběru mýtného by ministerstvo naúčtovalo společnosti Kapsch šestimilionovou pokutu za nefungování systému a muselo by doložit, že přišlo o zisk osm milionů korun, uvedl Feix.
Při dokladování případného nároku na ušlý zisk bude mít klíčovou roli nezávislý auditor, který má účinnost systému hlídat. A toho ministerstvo dopravy zatím nemá. Ve středu dokonce zrušilo tendr, ve kterém ho mělo vybrat.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
