Vstup ČR do Evropské unie není podmíněn žádným přesně kvantifikovaným kritériem ekonomické výkonnosti, cenové hladiny nebo parametrů fiskální a monetární politiky. Přesto Evropská unie při rozhodování o termínu přijetí ČR do EU bere tyto parametry v úvahu
.Uchazeči o členství v EU by měli přibližně splňovat maastrichtská kritéria a zároveň by se jejich ekonomická a cenová úroveň měla blížit alespoň k úrovni zemí EU s nejnižší ekonomickou a cenovou úrovní: Portugalsku, Řecku a Španělsku. Lze dokázat, že v současné situaci ČR není cíl přiblížení cenové hladiny průměru EU slučitelný s primárním cílem ČNB - udržovat stabilitu české měny.
Tento značně abstraktní pojem přitom chápeme jako dosažení co nejnižší inflace a udržení kursu Kč blízko jeho rovnovážné hodnoty. V situaci, kdy domácí produktivita práce roste pomaleji než v zahraničí (a dokonce klesá) a kdy existuje kladný inflační diferenciál, by koruna tedy měla nominálně oslabovat tak, aby byla blízko své rovnovážné hodnoty. Z posledních prohlášení členů b
ankovní rady je patrné, že se skutečně snaží o nominální oslabení koruny. Avšak mezi nízkou inflací, oslabováním, kursu a konvergencí cenové hladiny existuje vzácný "trade off", kdy současné plnění dvou z těchto tří cílů vylučuje plnění cíle zbývajícího.Scénáře vývoje směnného kursu a v ČR
| 1996 | 1997 | 1998 | 1999 E | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | Průměr 2000 až 2005 | ||
| Scénář 1 | Inflace ČR (v %) | 8,6 | 10,0 | 6,8 | 3,2 | 10,9 | 10,7 | 10,6 | 10,4 | 10,3 | 10,2 | 10,5 |
| Inflace EU (v %) | 2,7 | 2,1 | 1,5 | 1,3 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | |
| Směnný kurs* | 34,01 | 35,77 | 36,16 | 37,75 | 39,64 | 41,62 | 43,70 | 45,89 | 48,18 | 50,59 | 44,93 | |
| Scénář 2 | Inflace ČR (v %) | 5,0 | 4,0 | 3,0 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | 3,0 | ||||
| Inflace EU (v %) | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | |||||
| Směnný kurs* | 37,54 | 37,03 | 36,22 | 35,14 | 34,13 | 33,18 | 35,54 | |||||
| Scénář 3 | Inflace ČR (v %) | 6,0 | 5,0 | 5,0 | 4,0 | 3,0 | 2,0 | 4,2 | ||||
| Inflace EU (v %) | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | 1,5 | |||||
| Směnný kurs* | 37,90 | 37,74 | 37,64 | 37,23 | 36,51 | 35,50 | 37,08 | |||||
| Poměr cen hladiny ČR/EU (v %) | 38,7 | 39,6E | 41,3E | 40,3E | 41,9 | 43,5 | 45,1 | 46,8 | 48,4 | 50,0 | ||
Pozn: * od roku 1998 kurs CZK/ECU, později CZK/EUR
E - odhad IPB, EU
Zdroj: HN z 24. 9. 1999



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
