Předpokladem úspěšného dokončení je však dohoda o narovnání vztahů mezi konkurzním správcem a státem. Obě strany se totiž přely o vlastnické právo k budovám, které v německém Hamburku stojí na pozemku pronajatému českému státu. "Po letech soudních sporů se teď chceme se státem dohodnout, že budovy vydáme a ukončíme všechny spory. Výměnou nebude stát zpochybňovat zisky z pronájmu budov, což bylo ročně asi čtyři až pět milionů korun," uvedl konkurzní správce ČSPL Aleš Klaudy. Ministerstvo dopravy mimosoudní dohodu potvrdilo.
Pokud se dohoda uzavře, má být do roka či roka a půl řízení ukončeno. Konkurzní správce mezi věřitele dosud rozdělil 250 milionů korun a podělí je ještě dalšími přibližně 150 miliony. Velké části výnosů dosáhl správce prodejem jednotlivých provozů ČSPL. Rejdařství koupila společnost Argo Bohemia, loděnice firma České loděnice a přístavní část získaly Česko-saské přístavy.
Díky dohodě o mimosoudním vyrovnání se majetek dostane zpět do rukou státu. Ten bude moci dále rozhodovat, co s ním. Již v roce 2005 podniklo Ředitelství vodních cest (ŘVC) průzkum, aby zjistilo zájem o podnikání v Hamburku. Některé firmy se podle ředitele ŘVC Miroslava Šefary o podnikání v Hamburku ucházejí již nyní. Jde buď o rejdaře a speditéry, či o spolek firem Vítkovice, České loděnice a České přístavy, které by rády do Hamburku dopravovaly trupy námořních lodí a na místě je dokončovaly.



Test Mitsubishi Outlander PHEV 4×4 Intense (2025): Čekání se vyplatilo
Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
