Část zaměstnanců přijde do závodu Hyundai z jiných firem, zbylí budou čerství absolventi škol. "Určitě se stane, že odejde část zaměstnanců, kteří pocházejí z Moravy. Tomu zabránit nejde," uvedl viceprezident pro výrobu kolínské TPCA Jiří Černý.
Také podle předsedy představenstva mladoboleslavské Škody Auto Detlefa Wittiga jsou zdroje kvalifikovaných pracovníků v tuzemsku omezené. Nové zaměstnance bude potřebovat nejen nová automobilka, ale i její dodavatelé. "Nedostatek pracovníků může znamenat dočasné omezení rozvoje automobilového průmyslu," uvedl.
"My nikoho nepřemlouváme, aby z českých automobilek odcházel. Nikomu však nechceme bránit, když u nás bude chtít pracovat," reagoval mluvčí nošovické továrny Hyundai Petr Vaněk. Hyundai zaměstná kolem 3500 lidí.
Ve dvou tuzemských automobilkách nyní pracuje 30.000 lidí. Dalších 75.000 pracovníků zaměstnávají dodavatelé dílů. Fluktuace zaškolených pracovníků je přitom drahá. Jen TPCA vynaložila na školení prvních 800 lidí v zahraničí miliardu korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
