"Jsem optimista a věřím, že nás stát nějakým způsobem podpoří," uvedl předseda Svazu provozovatelů lanovek a vleků Jiří Bělunek. Ministr pro místní rozvoj Jiří Čunek minulý týden nevyloučil, že je ochoten s vlekaři vyjednávat, jakmile přesně zformulují své požadavky. Podle MfD mluvil po schůzce podobně i náměstek Vačkář. "Pokud je podpoříme, určitě to nebudou přímé dotace," uvedl.
Vlekaři ze svazu požadují zřízení garančního fondu. Do něj by měl stát vložit až 230 milionů korun, ze kterých by provozovatelům bezúročně půjčil. Podle Vačkáře je však nemožné splnit vlekařům jejich přání tak, jak si představují. Před garančním fondem varoval i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
MMR proto hledá jiné způsoby. Podle Vačkáře je jednou z cest například dobrozdání pro banky a žádost o odložení splátek. "Nebyla by to ale garance pro banky," uvedl. Jinou možností je zapojení Českomoravské záruční a rozvojové banky. Konečné slovo bude mít ministr Čunek, kterému úředníci předloží příslušné varianty.
Proti případné pomoci vlekařům se již objevily negativní hlasy. Například firma Snowhill, která provozuje šest lyžařských areálů, tvrdí, že pokud stát vlekaře podpoří, obrátí se na soud, protože podporu považuje za porušování hospodářské soutěže a volného trhu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
