Podle Starosty se nedostatek řidičů v posledních letech prohlubuje rostoucí poptávkou po silniční dopravě. "Loni to bylo poprvé za posledních 16 let kdy chyběly kamiony, tedy byla větší poptávka než přepravní kapacita," uvedl s tím, že zatímco nákladní vozidla si firmy jednoduše koupí, řidiče nemohou sehnat. Nárůst kamionové dopravy za loňský rok odborníci odhadují kolem pěti až šesti procent.
Možný nábor pracovníků v zahraničí má řešit studie, kterou si Česmad nechal vypracovat. Dalšími možnostmi jsou rekvalifikační kurzy pro pracovníky z jiných oborů či otevření specializovaných učebních oborů nebo nástaveb, což by však pomohlo problém řešit až za zhruba pět let. V Česku v současnosti neexistuje učební obor, který by profesionální řidiče vychovával, navíc se zrušením základní vojenské služby přišli dopravci i o tento zdroj vyškolených pracovníků.
Celkový počet řidičů nákladních vozů se v tuzemsku pohybuje kolem 300.000 a jejich potřeba každoročně narůstá o 6,5 procenta kvůli růstu objemu přepravovaného zboží i odchodům řidičů do důchodu či k jiné profesi.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
