Povinné ručení láká malé i velké pojišťovny

16.07.1999 | ,
POJIŠTĚNÍ


POVINNÉ RUČENÍ LÁKÁ MALÉ I VELKÉ POJIŠŤOVNY

POVINNÉ RUČENÍ LÁKÁ MALÉ I VELKÉ POJIŠŤOVNY

LICENCE JAKO ZÁKLAD

Pokud bude pojišťovna chtít nabízet svým klientům povinné ručení , bude muset získat od rezortu financí licenci . Zástupce z tiskového odboru ministerstva financí uvedl , že podle informací z České asociace pojišťoven se chce o licenci ucházet osmnáct pojišťoven .A to i přes to , že je všeobecně známo , že je všeobecně známo , že první roky po zavedení této služby na ní budou značně prodělávat . Licenční podmínky prý budou přísné , nikdo totiž

nechce mít na trhu další pojišťovnu Morava .

Všechny kapitálově silné pojišťovny působící na českém trhu chystají velké akce , do nichž budou investovat nemalé peníze . Podle optimistů by výdaje na reklamní kampaň na nový systém povinného ručení mohly dosáhnout obdobných cifer jako při reklamě na jednotlivé vlny kuponové privatizace . Předseda Rady pro reklamu je ale mírní slovy : " To bych si netroufal tvrdit , ovšem výdaje pojišťoven jako celku na tento produkt se kolem půl miliardy pohybovat určitě bud

ou ." Zastíní tak mnohé celoroční gigantické reklamní akce velkých firem , např. operátorů mobilních telefonů , výrobců automobilů, potravinářských , nápojářských a chemických koncernů .

Nejvíce peněz začnou pojišťovny vydávat v okamžiku , kdy se jim podař

í získat licenci .

" Reklamní akce budou podle mého názoru rozděleny do dvou proudů . První bude probíhat ve stylu ,,my nové povinné ručení taky nabízíme ,,. Daleko zajímavější ale bude až proud následný , který se bude odvíjet ve smyslu , my vám na rozdíl od naší konkurence , když se rozhodnete pro nás , můžeme kromě této služby v lepší kvalitě nabídnout ještě toto a toto. " dodává ještě předseda Rady .

Největší díl reklamy se přitom soustředí na televizní kanály , které prý vytvářejí image , nemalá část pak bude směřovat do tisku . Menší část připadne venkovní reklamě , např. bilboardy , a rozhlas .

 

PŘÍPRAVY SKRYTÉ I ZŘEJMÉ

I když se s přidělováním licencí počítá až na konec září , všichni zájemci se připravují . Jen málokterý je ve svých plánech tak daleko , aby chystané akce vyzradil .Platí totiž známá pojišťovnická poučka , že ve výhodě při poskytování nové bude nikoli ten kdo přijde první , ale až ten druhý nebo další . Ti totiž mají možnost službu konkurenční po

jišťovny porovnat s vlastní nabídkou a před uvedením na trh ji ještě vylepšit nebo ji učinit více přitažlivou .

Jednička tuzemského pojišťovacího trhu , a doposud monopolní poskytovatel povinného ručení , Česká pojišťovna , vymyslela letní hru . Systém s klientskými kartami přinášejícími řadu výhod má sloužit především k tomu , aby v době prázdnin docházelo k nižšímu počtu dopravních nehod a pojišťovna nemusela vyplácet velké částky na nehodách . Ale databá

ze vytvořená v průběhu hry může být použita i jinak . " Data se marketingově využijí " připustil V. Bálek z tiskového odboru pojišťovny .

Jde totiž to , že za pomoci letní hry si pojišťovna může vytvořit poměrně slušnou databázi klientů , kterou pak bude moci využít

např. při jejich získávání pro nový systém povinného ručení .

 

I MALÍ CÍTÍ ŠANCI

Zbrojí však i malé pojišťovny , které dobře vědí , že na vstup systému povinného ručení nemají dostatečně silné zázemí . Jednají proto o možné spolupráci s většími ústavy . Právě kooperace s velkými pojišťovnami bude pro ty pojišťovací ústavy , které na licenci nedosáhnou , příležitostí pro rozšíření pojistného kmene . Mezi zájemci o spolupráci s držiteli licence se však mohou ocitnout i ti , kteří licenci nakonec nezískají. Ne všechny pojišťovny , které se dnes o licenci zajímají , na to budou nakonec mít .

ZDROJ :PROFIT 29/99

Autor článku

 

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ