Zájem o penzijní připojištění podle průzkumu stagnuje

08.09.1999 | ,
DŮCHODY A DÁVKY


Trvale vysoká (90procentní) je u populace České republiky znalost penzijního připojištění, přesto přetrvává stagnace zájmu o tento druh pojištění. Vyplývá to z výsledků šetření, které technikou standardizovaného řízeného interview u reprezentativního souboru 1004 občanů starších 18 let během první dekády srpna 1999 provedla společnost Sofres-Factum.

Novela zákona o penzijním připojištění, která byla v nedávné době přijata Poslaneckou sněmovnou, přístup k penzijnímu připojištění v době průzkumu ještě neovlivnila. "Spíše jsou lidé ovlivňováni diskusemi v médiích, které již delší dobu upozorňují na dlouhodobě neudržitelnou situaci v důchodovém systému ČR. Zřejmě tak vzrůstá počet lidí, kteří jsou vstřícní k možnosti připojištění u penzijního fondu," uvádí Sofres-Factum s tím, že v srpnu v porovnání s letošním lednem například podíl těch, kteří o penzijním připojištění neuvažovali, klesl z 55 na 49 procent.

Více než tři pětiny (62,8 procenta) z těch, kteří o penzijním připojištění uvažují, ale dosud neví, u kterého penzijního fondu příslušnou smlouvu uzavřít. Z konkrétních penzijních fondů byl podle průzkumu největší zájem o Vojenský otevřený penzijní fond, dále o PF Komerční banky a o Spořitelní penzijní fond.

Nejdůležitějším pramenem informací o problematice penzijního připojištění podle průzkumu agentury Sofres-Factum zůstávají tisk, letáky penzijních fondů a televize, přičemž všechny tyto zdroje lidé užívají zhruba se stejnou frekvencí. Výzkum také ukázal vzrůstající význam televize a rozhlasu a vliv okolí (rodiny a přátel).

Reklamu na penzijní připojištění v poslední době viděla o něco více než třetina dotázaných, nejčastěji respondenti vzpomínali na reklamy na Českomoravský penzijní fond, Penzijní fond Komerční banky a Vojenský otevřený penzijní fond.

Zdroj: ČTK

Autor článku

 

Články ze sekce: DŮCHODY A DÁVKY