Klienti České spořitelny mají problémy s inkasem

10.11.1999 | ,
Domovská stránka


Problémy s placením nájmů, služeb a telekomunikačních poplatků mají klienti České spořitelny, kteří platí takzvané SIPO ze sporožirových účtů

Problémy s placením nájmů, služeb a telekomunikačních poplatků mají klienti České spořitelny, kteří platí takzvané SIPO ze sporožirových účtů. Spořitelna totiž začala stahovat peníze z účtů k 11. až 13. dni v měsíci, ale výplaty přicházejí mnohým zaměstnancům na jejich účty až o dva dny později, řekl předseda severomoravského Sdružení nájemníků Karel Žák. Komplikace s placením inkasa včera potvrdil i mluvčí České s

pořitelny Pavel Jiroušek. "Opatření si vyžádala Česká pošta, která zavedla nový platební systém," dodal.

Ten vyžaduje zaslání všech informací o inkasu na Českou poštu do 15. dne v měsíci. "Nepovoluje navíc úhradu z účtů, na kterých není dostatek finančních prostředků," zdůraznil Jiroušek. Lidé si proto podle něj musí nechat na účtech rezervu, aby banka mohla inkaso zaplatit. "Někteří občané si nevšimli upozornění a nepřipravili si na účty dostatek finanční hotovosti," podotkl předseda severomoravského Sdruž

ení nájemníků Žák. Protože nesledují každodenně pohyby na svých účtech, neuvědomí si nezaplacení nájmu a ostatních služeb ihned. "Pak jim přijde složenka a musí jít na poštu zaplatit inkaso hotově," dodal. Nový projekt SIPO 2000 zavedla přednedávnem Česká pošta.

Mluvčí České spořitelny připouští, že bankovní dům má se systémem určité problémy. Každý měsíc totiž zpracovává 1,3 milionu plateb SIPO. Zpracování plateb proto spořitelna rozdělila do dvou výplatních termínů. V Praze, středních, jižních, západních a severních Čechách je to 10. až 12. den v měsíci, ve východních Čechách a na jižní i severní Moravě 11. až 13. den v měsíci.

Zdroj: MF Dnes z 101. 11. 1999


Autor článku

 

Články ze sekce: Domovská stránka