Nejzajímavější částí konference se proto stal závěrečný kulatý stůl, ve kterém jeho panelisté, finanční ředitelé společností různé velikosti a charakteru, diskutovali nad příležitostmi úspor, které jim promyšlenější správa vozového parku či řízení mobility zaměstnanců skýtá a poskytli přítomným fleet managerům příležitost podívat se na svoji práci z jiného zorného úhlu. Evidentní je i změna v přístupu k užití elektromobilů či vozů s CNG pohonem, které začínají být nazírány nejen jako ekologická alternativa, ale i jako zásadní možnost, jak ušetřit prostředky, a to jak v komerční sféře, tak v oblasti místní správy a samosprávy.
9. ročník konference Fleet Management přilákal více než stovku účastníků a potvrdil, že tato akce je významnou platformou, kde mohou správci vozových parků sdílet své pozitivní zkušenosti, inspirovat se navzájem nebo se naopak varovat před cenově podbízivými, ale v praxi nefunkčními postupy a službami.
V plenárním programu vystoupilo celkem 9 řečníků ve dvou blocích. Průvodcem první části na téma finanční dimenze bezpečnosti byla Jarmila Frejtichová, šéfredaktorka Moderního řízení. V úvodu dala prostor příspěvku Pavla Sobíška z UniCredit Bank s prezentací velmi zajímavých údajů o perspektivách české ekonomiky a jejich propojení s problematikou fleet managementu (ceny paliv, aut, pojistek, financování). Nejlépe hodnoceným řečníkem této části i celé konference byl Radovan Mužík ze společnosti Fleet Partners, který novým způsobem uchopil aktuální téma TCO a na konkrétních příkladech jednak popřel některé rozšířené mýty, jednak podrobně rozebral metodiku pro správný výběr vozů a parametrů jejich financování. Přítomní finanční ředitelé ocenili i závěrečný příspěvek první části, ve kterém Jan Bureš, ekonom Poštovní spořitelny, na případu řešení ekonomiky evropských zemí upozornil na nebezpečí krátkodobých opatření, která jsou varující i pro oblast řízení vozových parků.
Druhým blokem s tematikou technické dimenze bezpečnosti účastníky provázel Stanislav Zelenka, prezident České Asociace Fleet Managementu. Zaměřil se nejprve na zůstatkovou hodnotu vozidel a vliv nadměrného opotřebení na její konečnou výši. Údaje v tomto směru zpřesnil Pavel Černý z DEKRA Automobil, který přinesl funkční náměty na snížení vícenákladů vyplývajících z opotřebení vozidel a mimo jiné doporučoval i vytvoření firemního kodexu pro užívání vozidel. Na jeho vystoupení pak navázal Aleš Zich (Auto AZ Consulting), a to konkrétními příklady, jak vysoko mohou v případě špatně nastaveným parametrů vyšplhat náklady za nadměrné pojištění stanovené poskytovatelem operativního leasingu. S velkou pozorností se setkala i část programu, která se zabývala novými trendy v oblasti elektromobility a alternativních paliv budoucnosti. Ty začínají být vnímány nejen jako ekologická alternativa, ale i jako zásadní možnost, jak ušetřit prostředky, a to jak v komerční sféře, tak v oblasti místní správy a samosprávy. Nejpřesvědčivěji vystupoval pan Lubomír Kolman z RWE, který poskytl porovnání nákladovosti provozu vozu s pohonem CNG a diesel/nafta. Jde o několika desetitisícový rozdíl v provozních nákladech na jedno vozidlo ročně s návratností investice do vyšší ceny vozu s CNG pohonem kratší než 1 rok. Je opravdu legitimní otázkou, proč finanční ředitelé hledající úspory v různých oblastech cestu CNG pohonů dosud využívají v tak nízké míře.
Nejlépe hodnocenou částí programu byla závěrečná diskuze finančních ředitelů řízená Richardem Plosem, šéfredaktorem časopisu Fleet firemní automobily, který byl i hlavním mediálním partnerem konference. Kulatý stůl tvořený finančními řediteli z firem různých velikostí a odvětví od IT, přes FMCG k finančním institucím či firemním službám, přinesl velmi odlišné pohledy na cesty k dosažení efektivity provozování firemních parků. Byly zde porovnávány extrémy od podmínek "žádné firemní vozy" až po "plné využití operativního leasingu s otevřenou kalkulací". Panelisté, doplňovaní hojnými dotazy a připomínkami z publika, diskutovali nad příležitostmi úspor, které jim promyšlenější správa vozového parku či řízení mobility zaměstnanců skýtá a poskytli přítomným fleet managerům příležitost podívat se na svoji práci z jiného úhlu pohledu.
Konference byla připravena v úzké spolupráci s Českou Asociací Fleet Managementu a společností Fleet Partners. V jejím rámci byl prostor také pro neformální setkání a výměnu názorů, stejně jako například pro prohlídku vystavených vozů a nabídku služeb partnerů konference. Zlatým partnerem byly společnosti 3M Česko a Spyron.