Soubor pěti dokumentů, které jsou dokladem o znalostech a dovednostech občanů Evropské unie, by měl zjednodušit pohyb zaměstnanců po členských státech EU. Chystáte-li se udělat díru do světa, respektive do Evropy, rozhodně čtěte dál.
Jedním z důvodů zavedení Europassu jsou snahy o jednotné a hlavně srovnatelné hodnocení zaměstnanců v rámci EU. Každý jednotlivý dokument se týká jednoho z hlavních kritérií, jež hrají důležitou roli při ucházení se o nové zaměstnání. Europass by měl platit ve všech zemích Evropské unie - avšak na základě dobrovolnosti. Občané nejsou povinni si soubor dokumentů nechat vystavit ani se jím prokazovat, na druhé straně však případným zaměstnavatelům poskytne ucelený přehled o potencionálních zaměstnancích.
Jedním ze základních dokumentů je Europass - životopis, jehož hlavním úkolem je podat zprávu o celkové kvalifikaci uchazeče pro danou práci. Domácí i zahraniční studijní zkušenosti shrnuje Europass - mobilita. Dalším z dokumentů je Europass - jazykové portfolio, které - jak už je z názvu patrno - referuje o jazykových dovednostech uchazeče. Zbývající dva dokumenty mají povahu doplňků k předchozím. Europass - dodatek k diplomu mapuje vzdělávací cestu uchazeče a Europass - dodatek k osvědčení je dokladem o jeho odborné kvalifikaci.
V rámci České republiky bylo zřízeno Národní centrum Europass, které bylo od dubna tohoto roku pověřené vydáváním Europassu a to jak v tištěné, tak v elektronické podobě. Zároveň se má spolupodílet na informační síti ostatních národních center a poskytovat konzultační a poradenské služby. Centrum, které sídlí na adrese NÚOV, Weilova 1271/6, Praha 10, funguje v rámci Národního ústavu odborného vzdělávání. Kontaktovat jej lze i telefonicky 274 865 251 nebo elektronickou poštou salavcova@nuov.cz.
Další potřebné informace naleznete na internetové adrese http://www.europass.cz/. Dle slov manažerky Miroslavy Salavcové tyto stránky zahajují svoji činnost ke dni 13. 4. 2005.
Materiál byl převzat ze zpravodajského a informačního serveru VYSOKESKOLY.CZ.



Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
