Ze studie, kterou pro MF DNES vypracoval psycholog Michal Kolář, vyplývá, že téměř každé druhé dítě zažilo ve škole šikanu. Přitom většina učitelů prý neví, jak na šikanu reagovat. Psycholog Kolář podotýká, že netrestaná šikana není jen problém oběti, ale celého dětského kolektivu, který je svědkem toho, že autorita vyžadující respekt, tedy učitel, není schopná zajistit slabším ochranu před agresory.
Z Kolářovy studie vyplývá, že pět procent školáků je šikanováno více než jednou týdně, tři a půl procenta dívek a chlapců jednou týdně a asi dvacet procent dětí se stalo obětí šikany jednou nebo dvakrát v životě.
Bohumil Stejskal z ministerstva školství je přesvědčen, že šikana se ve větší či menší míře objevuje na každé škole. "Ale ředitelé to neradi připouštějí," řekl MfD. Sám už několik let po školách jezdí a pomáhá s problémem skoncovat. Vysvětluje, že učitel se nemůže snažit řešit případ šikany jen s obětí a s agresorem, ale se všemi dětmi. Nejprve se zjišťuje, zda k šikaně opravdu dochází a teprve potom se informují rodiče, což bývá nesnadné zvlášť s rodiči agresivního dítěte, popisuje postup Kolář.
Zdroj: MF DNES, iHNed.cz
Materiál byl převzat ze zpravodajského a informačního serveru VYSOKESKOLY.CZ.