Jak se vyplácí slevové karty? (1)

27.10.2016 | Martin Ježek, Finance.cz
MAKRODATA A EU


Také máte peněženku napěchovanou kartami, které by vám měly umožnit výhodnější, tedy levnější nákupy? A skutečně vám je umožní, nebo je to jen obchodní trik, jak přinutit zákazníka víc nakupovat?

Člen účtenky neschovává

Skandinávský nábytkový kolos Ikea nabízí svou Family kartu. Vyplníte registraci a můžete se účastnit věrnostního programu. Držitelům karet Ikea Family (firemní zákazníci mají Ikea Business) tak získají možnost zakoupit za levnější cenu asi 250 výrobků z nábytkářského supermarketu. Produkty za zvýhodněné ceny jsou napříč celým sortimentem IKEA, aby si každý zákazních našel to, co vyhovuje jeho momentálním potřebám. Nabídky se pravidelně obměňují každý měsíc, někdy týdně, kvůli nabídce sezónního zboží. Skutečnost, že v akci nejsou výrobky plošně, ale liší se podle obchodního domu, vede k domněnce, že do akce se dostane produkt, který se v daném městě moc neprodává. Slevy se pohybují kolem 30 procent a kromě koupě nábytku a doplňků může zákazník využít cenové zvýhodnění např. pro službu plánování interiéru. V současnosti využívá členství Ikea Family podle firemních informací 60 procent zákazníků.

Členství vás nic nestojí, můžete využít slev a za zmínku určitě stojí, že si nemusíte schovávat účtenky, členovi věrnostního programu je v elektronické podobě archivují v obchodě. Při reklamaci se tedy stačí jen prokázat kartou.


Obchodníci: Omezení prodeje o svátcích povede k propouštění
Naskenuj si sám: Globus jako jediný nabídne Scan&Go všude
Tesco zavádí nový způsob nakupování přes skener či mobil

Kdo jezdí hodně, užije si

Pokud tankujete benzín či naftu na čerpačkách Mol, jistě vám taky nabídnou zákaznickou kartu. Vyplníte dotazník a je zdarma vaše. Sbíráte body: Například za litr běžného paliva 1 bod, za litr prémiového paliva 3 body, za každých 20 korun při nákupu dalšího zboží a služeb 1 bod. Čerpací stanice MOL mají speciální nabídky, kterých může „věrný“ zákazník využít, nebo nakoupit v e-shopu společnosti. Pro orientaci – Tatranka stojí 60 bodů + 1 Kč, káva 90 bodů + 1 Kč, šunková bageta 390 bodů + 1 Kč. Abyste tedy získali například kávu a bagetu, musíte mít k dispozici 480 bodů (a 2 koruny), bude tedy nutné koupit palivo za cca 14 400 Kč, tedy přibližně desetkrát naplnit nádrž.

Pokud auto příliš nevyužíváte, mají pro vás tyto výhody trochu nezřetelné obrysy. Pokud jezdíte a čerpáte palivo hodně, můžete se rozhodnout pro síť čerpaček Mol (je jich u nás 170) a využívat všech zmíněných výhod. Ty však příliš nepřevyšují nabídku konkurenčních benzínek.

Vábnička k návštěvě

Obchodní domy Tesco nabízejí věrnostní program Tesco Clubcard. Po registraci zdarma dostanete modrou kartu, kterou při placení použijete. Za každých deset korun nákupu pak získáte 1 bod. Po nasbírání 300 bodů vám začnou poštou, nebo elektronicky chodit poukázky se slevovými kupony na určité zboží. Zboží v akci si ale můžete pořídit pouze v určitém časovém období. 26. října jste si jako členové věrnostního programu Tesco mohli pořídit například plato vajec za 49,90 (běžná cena 54,90), zakysanou smetanu 15% za 8,90 (běžná cena 16,90 Kč), nebo DVD Kniha džunglí za 149 Kč (běžná cena 299 Kč). Je nutné upozornit, že pokud něco stojí 49,90, je reálná cena 50 korun.

Tesco láká svým věrnostním programem zákazníky do obchodů, ale samotná Clubcard umožňuje slevy jen skutečně u několika výrobků, které běžně potřebujete (tím určitě není myšleno DVD Kniha džunglí). Pokud už zákazník v obchodním domě je a musí absolvovat cestu mezi regály, bijí ho do čí výraznější slevy u mnoha dalšího zboží, které se ale věrnostního programu netýkají. Pro úplnost doplňujeme, že body je také možné získat na čerpačkách Tesco a dalších firem, které se do programu zapojily a nabízejí také různé akce pro členy Tesco.

Pro ty, kdo hodně létají

Stejně jako ostatní podnikatelé ve službách, i letecká doprava se snaží získat hlavně zákazníky, kteří létají hodně. České aerolinie (ČA) nabízejí služby OK Plus a OK Plus Corporate (ten je pro firemní zákazníky). Do programu OK Plus se můžete přihlásit bezplatně. Základem je sbírání a využívání mílí. Za většinu letů s ČA a ČA a jejími partnery z aliance Skyteam dostanou zákazníci míle, za které mohou využít bonusové letenky do většiny zemí světa v cestovní třídě Economy i Business, převedení do vyšší cestovní třídy, vyšší limity pro přepravu zavazadel (jedno zavazadlo do 23 kg zdarma) nebo vstupy do letištních salonků v Praze. Nejlevnější odměnou v programu je vstup do letištního salonku v hodnotě 5 000 mil. Bonusovou letenku pořídíte již od 7 000 mil. Míle jsou členům načítány za jednotlivé lety, které odpovídají vzdálenosti mezi letištěm odletu a příletu. Za jednotlivé vnitrostátní lety se načítá minimálně 500 mil a nejméně 750 mil za lety mezinárodní. Míle ale mají omezenou dobu platnosti na 36 měsíce, pak se mažou. Členem programu OK Plus se může stát už dvouleté dítě.

Je naprosto zřejmé, že tento program využijí lidé, kteří skutečně hodně létají. Pokud letíte na dovolenou jednou, nebo dvakrát ročně, jen tak se k potřebnému počtu mílí nedostanete.

Štítky:


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 3
Hlasováno: 2 krát 5 0.5

Články ze sekce: MAKRODATA A EU



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.