Jako první v ČR začala tyto digitální měny akceptovat k platbě provizí společnost HOME Hunters. „Bitcoin, Litecoin a další jsou budoucnost světových financí a byla by škoda neumožnit lidem tuto formu peněz již dnes využít ve hmotném světě,“ říká zakladatel HOME Hunters, Jaroslav Kováč.
Provizi stačí uhradit do kryptopeněženky společnosti a není potřeba měny složitě měnit do českých korun. Transakce je navíc téměř okamžitá, zprostředkovatel tak nemusí čekat dny na potvrzení rezervace platbou na účet společnosti. „Naši klienti vítají možnost platit kryptoměnami díky jednoduchosti a rychlosti celé transakce, bez potřeby nosit sebou hotovost,“ pokračuje Kováč.
Navíc je vše přehledně zaevidováno v samotném systému kryptoměn (tzv. "blockchain“), takže tyto platby budou vyhovovat i budoucím podmínkám EET pro realitní sektor, jelikož jsou veřejně dohledatelné.
Platby kryptoměnami jsou zajímavé také pro klienty, kteří do nich investovali v jejich začátcích a za zlomek původně investované částky dnes mají možnost kupovat touto formou počítače, auta nebo brzy i nemovitosti.
„Zvažujeme v blízké době i možnost hrazení kupní ceny nemovitosti pomocí kryptoměn. V budoucnu přibude možnost automatizovaných úschov pomocí tzv. chytrých kontraktů, které nahradí notářské nebo advokátní úschovy – podmínky výplaty peněz budou zakódované přímo v transakci,“ doplňuje Kováč, jehož společnost působí v Praze i v Brně.
Trh krypotměn v dnešních dnech dosahuje objemu kolem 165 miliard dolarů, zatím co na začátku roku byl pouze téměř desetinový, s objemem kolem 18 miliard dolarů. Tempo růstu urychluje právě akcelerující akceptace kryptoměn ve společnosti a přibývající možnosti jejich využití. Japonsko letos v dubnu bitcoin uznalo jako oficiální formu měny a je předpokladem, že další krajiny budou jeho vzor také následovat. Kryptoměny se tak v budoucnu pravděpodobně stanou v naší společnosti standardem.



Brzdná dráha se v mrazu dramaticky prodlužuje, ukazují testy. Řidiči to podceňují
Elektromobilistům nastávají krušné časy. Elektromobily v mrazu ztrácejí až 40 % dojezdu a nabíjí se velmi pomalu
Test Seat Ateca: Zlaté staré časy aneb jistota v rozbouřených vodách a za dobrou cenu
Šidit, svařovat totálky, kitovat a stáčet tachometry aneb v kůži polského autobazaru. Vyzkoušet pochybné praktiky si teď může každý
Řidiči, držte si klobouky. V nadcházejícím roce se změní řada věcí. Víme, které to budou
