Fio banka má 880 tisíc klientů, 25letou historii a chystá novinky

14.11.2018 | , Fio banka
ÚČTY A SPOŘENÍ


Česká Fio banka se blíží metě 900 tisíc klientů a je v tuzemsku pátou největší bankou. Kromě počtu klientů jí neustále roste i zisk, který ke konci září 2018 činil 745 milionů Kč po zdanění. A to i přesto, že se stále drží své filozofie běžných bankovních služeb bez poplatků. Na tiskové konferenci ohlásila řadu novinek pro nejbližší měsíce i příští rok.

Fio banka datuje své počátky již v roce 1993 ve Finanční skupině Fio, která se zabývala hlavně investováním na akciových trzích. V roce 1996 rozšířila své služby o družstevní záložnu a tím položila základ dnešní Fio bance. Od roku 2010, kdy získala bankovní licenci a stala se opravdovou bankou, jí přibývá v průměru 100 tisíc nových klientů každý rok. Ti k ní přechází kvůli službám bez poplatků, širokému portfoliu produktů i kvůli nespokojenosti se svou současnou bankou. Aktuálně má 880 tisíc klientů, tedy o 14 % více než před rokem a také zaznamenává rekordní rok, co se týče zisku. Ten ke konci září činil 745 milionů Kč po zdanění.

Fio banka plní svůj loňský slib a otevřela několik nových poboček – v Praze na Žižkově, v Nuslích, Ostravě a Litoměřicích. Kromě toho také přidala hypoteční centrum v Brně a nové bankomaty. Na Slovensku se rozšířila o pobočku v Komárně a ještě letos chystá další v Martině a Bardejově. V tomto trendu hodlá pokračovat i v dalším roce.

Hlavní letošní novinkou byly podílové fondy, které klientům umožňují dlouhodobě odkládat své úspory již od 300 Kč měsíčně a nabízí při rozumné míře rizika zajímavý výnos, například oproti klasickým spořicím účtům. Fio banka by svým klientům také ráda na přelomu roku umožnila bezkontaktně vybírat z bankomatů, platit mobilem a používat zcela novou mobilní aplikaci. V příštím roce se banka chce připojit k systému okamžitých plateb, a to do konce prvního čtvrtletí. Dále nabídne širší možnosti nakládání s účtem pro mladistvé od 15 do 18 let, čímž bude jednou z mála bank v tuzemsku, která neplnoletým umožní ovládat aktivně Internetbanking. Fio banka slyší na prosby svých klientů a plánuje umístit svůj první vkladový bankomat, stejně jako rozšířit své portfolio o klasické spotřebitelské úvěry.

„V uplynulém roce jsme hodně sil věnovali vytvoření vlastní investiční společnosti a díky tomu jsme na podzim našim klientům mohli představit podílové fondy, které nabízí možnost investování i těm, kteří si na samostatné obchodování zatím netroufají. Vhodné tituly za ně vybírá portfolio manažer a investor si vlastně pouze kupuje podíl na majetku fondu a sleduje jeho vývoj. Věříme, že si podílové fondy najdou místo jak v portfoliích našich již zkušených investorů, ale také přilákají investory nové. Navíc plánujeme zavést možnost investovat přímo přes Internetbanking, takže to bude opravdu pro každého,“ dodává Ján Franek, tiskový mluvčí Fio banky.

Novinky listopad 2017 - listopad 2018

  • Kreditní karty (únor 2018)
  • Processing platebních karet a bankomatů
  • Fio investiční společnost a podílové fondy (říjen 2018)
  • Zvýšení úrokových sazeb vkladů (září + listopad 2018)

Plánované novinky 2018/2019

  • Bezkontaktní výběry z bankomatů
  • Nový Smartbanking
  • Podpora Android Pay
  • Nová reklamní kampaň
  • Účty pro mladistvé
  • Okamžité platby
  • Vkladové bankomaty
  • Spotřebitelské úvěry

Fio banka

Jakub Heřmánek

tel.: 224 346 262, mobil: 721 729 755

e-mail: jakub.hermanek@fio.cz

www.fio.cz


Fio banka je ryze českou bankou. Představuje unikátní spojení nízkonákladové internetové banky a široké sítě poboček. Nabízí velkou paletu produktů pro řešení osobních a firemních financí i vlastní aplikace pro online investování. Navazuje na historii Finanční skupiny Fio na českém trhu, která sahá do roku 1993. Jako první finanční instituce na českém trhu představila Internetbanking (1998), mobilní aplikaci Smartbanking (2011) i vlastní API (2012), jako jedna z prvních v ČR podporovala bezkontaktní platební karty. Získala řadu ocenění jako Zlatá koruna, Zlatý Měšec, Banka roku nebo Vstřícná banka. V průběhu posledních osmi let se její klientská základna rozšířila z 50 000 na 850 000 osob.

Články ze sekce: ÚČTY A SPOŘENÍ



Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s naším používáním souborů cookie.