Povinné ručení: Boj pojišťoven o klienty začne co nevidět

13.08.1999 | ,
POJIŠTĚNÍ


Již dva týdny platí zákon, který umožňuje získávat povolení na poskytování na. Povinného ručení, na které dosud držela monopol Česká pojišťovna. Ministerstvo financi však zatím žádného zájemce o licenci nezaregistrovalo. "Do úterý 10. Srpna zatím ani jedna pojišťovna žádost o licenci nepodala, " řekla Jana Vargová z tiskového oddělení MF. Jak tvrdí zástupci pojišťoven, důvodem není jejich nezájem o

trh s povinným ručením, nýbrž pečlivá příprava žádosti.

" Až dosud jsme každý den na návrhu žádosti pracovali. Pojistní matematici kalkulují, zpracováváme velké množství dopočtů atd. Žádost je v tuto chvíli v podstatě připravena, ale musí ji schválit představenstvo, " řekl ředitel odboru pojištění motorových vozidel pojišťovny Kooperativa Petr Kůt.

Většina tuzemských kapitálově silných pojišťoven chystá velké akce na získání klientů. Již počátkem letošního roku se motoristy snažila oslovit právě Kooperativa, v současné době druhá největší tuzemská pojišťovna. Ta v dopise lidem nabízela, aby se u ní zaregistrovali do budoucna, se zdůvodněním, že díky svému postavení na trhu velmi pravděpodobně licenci na povinné ručení získá. Vybudovala si tak základ databá

ze svých budoucích klientů.

Přípravu na povinné ručení rozjela také pobočka rakouské pojišťovny Allianz. Již několik týdnů hledá vhodné lidi na pozici budoucích obchodních zástupců pro oblast povinného ručení. "Budou osobně sjednávat s lidmi pojistné smlouvy, "vysvětluje mluvčí Allianz Květa Voglová. Jakou další strategii na získávání zákoníků Allianz použije, však nechce prozradit. " Nepředpokládám ale, že se budeme cenově výrazně lišit od ostatních," tvrdí Voglová. Dodává, že různé budou zejména výhody, k

teré zákazník s pojištěním získá.

Česká pojišťovna nechce ztratit náskok

Ostatní pojišťovny o připravovaných kampaních zatím důsledně mlčí. "Nechceme odkrývat své karty konkurenci. Před tím, než kampaň začne, proto nebudeme nic zveřejňovat,"říká například mluvčí Generali Marcela Slepánková.

Kdo je naopak již dnes aktivní, je Česká pojišťovna. Ta v červenci zahájila mohutnou kampaň s takzvanými klientskými kartami. Své pojištěnce si zatím předchází benzínem zdarma, reklamním tričkem a pojištěním řidiče pro případ nehody. Slibuje zároveň, že balík slev a výhod se na zaktivované zákaznické kartě bude časem zvětšovat. Pojišťovna sice tvrdí, že s povinným ručením tato akce nemá nic společného, nicméně její konkurence to vnímá jinak. "Získávají informace o lidech,

a tím si aktualizují databázi klientů, " tvrdí mluvčí Allianz.

Kdo se uchází o sjednávání povinného ručení

-Allianz pojišťovna

-Certusia, Pojišťovna

-Česká podnikatelská pojišťovna

-Česká pojišťovna

-Česko-Rakouská pojišťovna

-ČS - Živnostenská pojišťovna

-Generali pojišťovna

-Gerling konzern všeobecná pojišťovací

-Hasičská vzájemná pojišťovna

-Chmelařská pojišťovna

-IPB pojišťovna

-Komerční pojišťovna

-Kooperativa pojišťovna

-Pojišťovna Slavia

-Pojišťovna Universal

-Union pojišťovna

-Winterthur, Pojišťovna

-Pojišťovna Zurich

 

 Zdroj: LN 12.8.1999

 

Autor článku

 

Články ze sekce: POJIŠTĚNÍ