CzechTrade vydal návod na rozšíření výroby do zahraničí

06.03.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 6. března (ČTK) - Vládní agentura na podporu exportu CzechTrade vydala manuál, který firmám radí s rozšířením jejich výroby do zahraničí. CzechTrade při tvorbě příručky spolupracoval s ministerstvem průmyslu a obchodu, agenturou CzechInvest, Českou exportní bankou a Exportní garanční a pojišťovací společností EGAP. Manuál navazuje na projekt zaměřený na zvýšení přímých investic a akvizic v zahraničí, který je součástí exportní strategie ČR na roky 2006 až 2010.

Generální ředitel CzechTrade Ivan Jukl ČTK řekl, že manuál má podpořit posílení dlouhodobé přítomnosti českých firem na zahraničních trzích prostřednictvím jejich kapitálových investic. Publikace obsahuje stručný návod, jak má zájemce o rozšíření výroby do zahraničí postupovat.

"Hotový manuál jsme dali k oponentuře mnoha českým firmám, mohu uvést například společnosti Gumotext a Kofola," uvedl Jukl.

Příručka je doplněna o CD, které obsahuje informace z 94 zemí. Podnikatelé zde najdou například stručný popis investičního prostředí včetně investičních pobídek, kontakty na místní agenturu na podporu přímých zahraničních investic, seznam českých firem, které již v dané zemi investují, a příležitosti či výhody pro české investory. Zájemci o manuál mohou kontaktovat regionální konzultanty CzechTrade, dodal Jukl.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK