HN: Na internetu se rozvíjí prodej potravin a léků

07.03.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 7. března (ČTK) - Češi stále více využívají internet k pohodlnému nákupu z domova. Objednávají si nejenom elektroniku, ale i léky, potraviny nebo automobily. Internetové obchody zaznamenávají velký vzestup poptávky zejména po některých potravinách a léčivech, napsaly dnešní Hospodářské noviny.

"Poptávka po online prodeji potravin stoupá. Meziroční nárůst je 30 procent," uvedl Petr Vinč z internetové prodejny nakupzdomova.cz. Jeho firma dosud dodávala minerálky či chleba pouze domácnostem v severních Čechách a v Praze. Letos ale rozšíří své sítě po celém Česku a do okolí německých Drážďan.

Rovněž Stanislav Marko ze společnosti E-point potvrdil, že po tříletém působení v internetové prodeji potravin má jeho firma dnes tisíce zákazníků. Potraviny z internetu nemohou sice konkurovat levným diskontům, jsou ale cenově srovnatelné s menšími obchody a supermarkety.

Přibývá rovněž lidí, kteří si přes internet nechávají zasílat běžné léky, vitamíny nebo náplasti a obvazy. Například společnost Internet Mall.cz založila online lékárnu před půl rokem a každý měsíc pozoruje nárůst prodeje o desítky procent. Vstup na internet proto plánuje řada dalších lékáren.

Prodej automobilů přes internet, který se ve světě stává samozřejmostí, se zatím v Česku rozbíhá pomalu. Například internetový portál Automodul.com loni v Česku prodal za prvních devět měsíců asi 800 vozů. V celkovém prodeji automobilů to je pouze malé procento, pro internetového prodejce to však znamenalo nárůst o 60 procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK