Reader's Digest: Evropané důvěřují značkám Nokia, Nivea a Visa

09.03.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


Praha 9. března (ČTK) - Nejdůvěryhodnějšími značkami v Evropě jsou Nokia, Nivea, Visa a Canon. Vyplynulo to z průzkumu, který provedla společnost Reader's Digest v 15 zemích Evropy včetně České republiky. Z povolání lidé nejvíce důvěřují hasičům.

Mobilní telefon Nokia uspěl ve všech 15 zemích, stejně jako kosmetika Nivea. Platební karta Visa zvítězila čtrnáctkrát. Fotoaparát Canon získal prvenství ve 14 zemích, pouze v Česku vyhrál Olympus.

Češi zvolili mezi automobily značku Škoda, nejdůvěryhodnější bankou je pro ně Česká spořitelna, cestovní kanceláří Čedok a pojišťovnou Česká pojišťovna. Proti loňskému roku se hodnocení v těchto kategoriích nezměnilo.

Mezi čerpacími stanicemi se v Česku nejlépe umístil Shell a nahradil tak loňského vítěze Aral. Mezi počítači letos uspěl Acer, loni Češi nejvíce důvěřovali značce Brave. Nejdůvěryhodnější značkou kuchyňských spotřebičů zůstává Eta, nejlepším lékem proti bolesti je nadále Ibalgin.

Po roční přestávce se do průzkumu vrátil dotaz na důvěryhodnost jednotlivých zaměstnání. Evropského prvenství dosáhli hasiči, důvěru jim vyslovilo 95 procent respondentů. Naopak tradičně nejméně důvěryhodné zaměstnání je politik, získal jen sedm procent hlasů.

Také v Česku je nejdůvěryhodnější profesí hasič, svůj hlas mu dalo 97 procent respondentů. Následují piloti s 95 procenty, zdravotní sestry s 88 procenty a lékaři s 82 procenty. První pětici uzavírají učitelé s 80 procenty.

Celkem se průzkumu zúčastnilo 44.679 respondentů z Belgie, Česka, Finska, Francie, Nizozemska, Maďarska, Německa, Polska, Portugalska, Rakouska, Rumunska, Ruska, Španělska, Švýcarska a Velké Británie. V Česku bylo rozesláno 13.500 dotazníků.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK