Příjmy z webové reklamy loni stouply na rekord 16,8 mld. USD

11.03.2007 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


New York 11. března (ČTK) - Příjmy z internetové reklamy za minulý rok dosáhly podle odhadu rekordních 16,8 miliardy dolarů (asi 360 miliard korun). Proti předchozímu maximu 12,5 miliardy z roku 2005 to představuje nárůst o 34 procent. Nebývale vysoký čtvrtletní údaj přitom přinesly i poslední tři měsíce minulého roku. Na svých webových stránkách to uvedla agentura Interactive Advertising Bureau (IAB), která odhad vypracovala spolu s poradenskou skupinou PricewaterhouseCoopers (PwC).

"Pokračující růst internetové reklamy se jasně opírá o zjištění obchodníků, že se prostřednictvím interaktivních médií napojí na spotřebitele nejefektivněji," uvedl generální ředitel a prezident IAB Randall Rothenberg. Podotkl, že interaktivní reklama zapojí spotřebitele, buduje značku, a tím produkty a služby prodává.

Partner PwC David Silverman předpovídá další stabilní růst výdajů, které tradiční inzerenti pustí na internet jako významnou část svého mediálního působení. Jeho kolegové připomínají, že síla internetu spočívá v možnosti zajistit obchodníkům kvalifikované publikum.

Údaje o internetové reklamě v České republice za loňský rok zatím nejsou známy. Podle odhadů z konce roku by měla činit asi 150 milionů korun. Trh internetové reklamy by podle odborníků mohlo rozšířit na dvoj- až trojnásobek zavedení nového systému renomovaným vyhledávačem Google.

Celosvětové internetové reklamní příjmy za loňské poslední čtvrtletí byly těsně pod 4,8 miliardy dolarů, což je zatím nejvyšší čtvrtletní údaj vůbec. Proti třetímu čtvrtletí je to nárůst o 15 procent a meziročně je to o 32 procent více. Výsledek třetího čtvrtletí odhadují IAB a PwC mírně pod 4,2 miliardy.

Podle průzkumu společnosti Internet Media & Marketing z konce února porostou výdaje na reklamu na internetu o 21 procent ročně, takže se do roku 2011 na tento typ prezentace ve světě vynaloží zhruba 81 miliard dolarů. Také spotřebitelé se podle této ankety k internetu už stavějí jinak než v minulosti a pečlivěji si vybírají, jaký obsah budou sledovat.

Velkou budoucnost mají podle průzkumu Internet Media & Marketing zábava a video, přes které budou reklamní agentury se spotřebiteli na internetu komunikovat stále častěji. Z nového trendu zadávání reklamy na internetu bude těžit Google a jeho součást YouTube, a zřejmě i další podobné weby.

Vydělávat na růstu online reklamy budou podle zprávy také firmy Yahoo!, Disney, News Corp, Time Warner, Facebook, Microsoft, InterActive, Netflix, Craiglist, Brightcove, Yelp, Sina, Baidu, MobiTV, aQuantive, Digg, Hakia, 24/7 Media nebo Wikipedia.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK